כמחצית מגולשי ynet נכנסים ישירות לעמודים שונים באתר בלי לעבור קודם לכן בדף הבית, כך חשף השבוע המשנה לעורך ynet, ערן טיפנברון, במסגרת הכנס "DIGIT 2013", שנערך בבית-הספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה.

בפאנל המסכם, שקיבל את הכותרת "בחירות פייסבוק הראשונות", הפנה המנחה ועורך הכנס רועי כ"ץ שאלה זהה לטיפנברון ולעורך "וואלה" ינון מגל. כ"ץ תהה לגבי מספר הגולשים שמגיעים לאתריהם מרשתות חברתיות ומנועי חיפוש, ושאל עד כמה גידול במספרם פוגע בחוזקו של דף הבית.

בעוד מגל טען כי מספר הגולשים ב"וואלה" שמדלגים על דף הבית אינו "דרמטי", טיפנברון השיב: "אצלנו זה מספר די דרמטי".

המשנה לעורך אתר ynet הוסיף: "סכמטית, בלי לרדת כרגע לדקויות, 50% מהטראפיק ב-ynet מגיעים ישירות, 30% ממנועי חיפוש ו-20% מפייסבוק. זה המון. זה המון".

המשנה לעורך ynet, ערן טיפנברון, בכנס DIGIT2013 (צילום: טלי גואטה)

המשנה לעורך ynet, ערן טיפנברון, בכנס DIGIT2013 (צילום: טלי גואטה)

"בקשר להומפייג'", הוסיף טיפנברון, "זה נושא לדיון נפרד, אבל זה דיון מרתק, על עלייתו ונפילתו של ההומפייג'. ההומפייג' של ynet, אני לא צריך להגיד לכם, הוא דף אדיר ועצום מבחינת העוצמה שלו, ועדיין מה שקורה בשלוש השנים האחרונות זה חדירה מכיוונים אחרים, מגוגל ובעיקר מפייסבוק, וזה מרתק".

נפילתו של ההומפייג', כפי שמגדיר זאת טיפנברון, היא אכן נושא מרתק, גם עבור עורכי אתרים וגם עבור מפרסמים. באופן טבעי, דף הבית של כל אתר מרכז אליו את מירב הגולשים, ועל כן מחיר הפרסום בו הוא הגבוה ביותר. אלא שכיום, כפי שמעיד המשנה לעורך ynet, עוצמתו של דף הבית קטנה מבעבר.

אם מקור מחצית מהגולשים לאתר ynet במנועי חיפוש וברשת פייסבוק, המשמעות היא שמחצית מכלל הגולשים באתר אינם נחשפים למודעות המתפרסמות בדף הבית שלו.