עתירת פשעי המלחמה בערוץ 14: שופט העליון יחיאל כשר הורה למשטרה להגיב בתוך 21 יום ולמסור מה סטטוס הטיפול בתלונה שהגישו ארגוני חברה אזרחית נגד הערוץ לפני כארבעה חודשים.

הארגונים, הבלוק הדמוקרטי, מכון זולת והתנועה לרגולציה הוגנת, עתרו בשבוע שעבר לבג"ץ נגד ערוץ 14, משטרת ישראל, פרקליט המדינה והיועצת המשפטית לממשלה, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד הערוץ. העתירה טוענת כי מאז 7 באוקטובר 2023, שידר הערוץ באופן שיטתי ומתמשך תכנים המהווים הסתה לרצח עם, לאלימות ולגזענות נגד האוכלוסייה הפלסטינית בעזה.

יצחק מירילשוילי (צילום מסך)

יצחק מירילשוילי, הבעלים של ערוץ 14 (צילום מסך)

העותרים תיעדו כ-250 התבטאויות מתוך שידורי הערוץ, שלטענתם מעידות על קו מערכתי ברור ולא על פליטות פה בודדות. בין הדוגמאות: קריאות למחוק את עזה, הגדרת כל ההרוגים בעזה כ"מחבלים" במונה באתר הערוץ, ורמיזות לשימוש בנשק גרעיני. העתירה מציינת כי התבטאויות מהערוץ אף שימשו בתלונה שהוגשה נגד ישראל בבית המשפט הבינלאומי בהאג.

העתירה הוגשה לאחר שפניות מוקדמות לרשויות לא הניבו תוצאות. העותרים טוענים כי הרשויות "מושכות ידיהן מתפוח האדמה הלוהט" וכי שתיקתן עלולה להתפרש כלגיטימציה לשיח אלים וגזעני. הם מבקשים מבג"ץ להורות על חקירת הערוץ, בעליו, עורכיו הבכירים וחברי הנהלתו, וכן השדרנים עצמם, בחשד לעבירות על שלושה חוקים: הסתה לרצח עם, הסתה לאלימות והסתה לגזענות.

ערוץ 14 סירב להגיב לידיעה על הגשת העתירה.