ארגון הימין עד-כאן חוזר בו מפרסומים לפיהם פעיל זכויות האדם הפלסטיני עיסא עמרו הוא מחבל ומתנצל בפניו, זאת במסגרת הסדר ששם סוף לתביעה שהגיש עמרו נגד הארגון. לצד זאת הוסכם כי עד-כאן לא יפצו את עמרו למעט החזר "הוצאות משפט סמליות".

לפני כשנתיים פרסמה עמותת "עד-כאן - צעירים למען ישראל" בחשבונותיה שברשתות החברתיות תצלום של התינוקת שלהבת פס, שנרצחה בידי מחבל, לצד הטקסט הבא:

כל המרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים. הזוי שתלמידי מכינה קדם צבאית מבקרים בבית של בן משפחה של מחבל. עוד חודשים ספורים הם יתגייסו לצה"ל ויצטרכו להגן עלינו מפני מחבלים שפלים. משפחתו של המחבל שרצח באכזריות את התינוקת שלהבת פס הי"ד, עוסקת שנים בנסיונות לפגיעה בצה"ל ובמדינת ישראל בזירה הבינלאומית. ביקורים כאלה מעניקים לגיטימציה למחבלים ולבני משפחותיהם ומנסים לייצר משוואה בזויה ושפלה בין הקורבן לרוצח. אסור לנו לאפשר דברים כאלה".

בעקבות הפרסום הגיש עמרו תביעה בסך כ-150 אלף שקלים נגד העמותה. "התובע אינו מחבל אלא מגן זכויות אדם ידוע הדוגל באי-אלימות; כמובן שהתובע אינו רוצח; הבית של התובע אינו בית של שום מחבל ובפרט אינו ביתו של מי שרצח את שלהבת פס ז"ל; ביקור התובע אינו מעניק לגיטימציה למחבלים אלא משמש כפלטפורמה לדיאלוג ושיח על הסכסוך מתוך מטרה לסיימו בדרכי שלום", טען עמרו בתביעה שהגיש באמצעות עורכי-הדין מיכאל ספרד, אלון ספיר ואלי מור שבילי.

אמנם, נטען בכתב התביעה, המחבל שרצח את שלהבת פס הוא בן לחמולת עמרו בחברון, אך זו מונה למעלה מ-20 אלף איש והתובע מעולם לא הכיר את הרוצח ובוודאי שלא אירח אותו בביתו.

הפרסום בגינו הוגשה התביעה נגד עד-כאן

הפרסום בגינו הוגשה התביעה נגד עד-כאן

בארגון עד-כאן טענו, באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, כי עמרו הוא "אדם אלים ומתסיס", שהוביל "הפגנות אלימות" נגד חיילי צה"ל ועמדו על כך כי יש לו קשר משפחתי למחבל שרצח את התינוקת פס. בנוסף טענו כי בפרסומים שלהם כלל לא זיהו את עמרו והוסיפו כי הסתמכו על פרסום שהופיע באתר 0404.

הידיעה באתר 0404 הובילה את עמרו להגיש תביעה נוספת, נגד עמותת מוסרי (המוכרת כארגון "בצלמו") ונגד מייסד ומנהל העמותה שמאי (שי) גליק, וזאת בשל פרסום ברוח דומה נגד עמרו. אתר 0404, בבעלות ובעריכת בועז גולן, מחק את הידיעה בתוך זמן קצר ולא נתבע. התביעה נגד עמותת מוסרי וגליק עודנה תלויה ועומדת.

אתמול (25.2) נפגשו עמרו ונציגי עד-כאן בפני השופטת חגית בולמש מבית-משפט השלום בכפר סבא ולאחר דיון מחוץ לפרוטוקול הגיעו להסדר לפיו עד-כאן יפרסמו בכל הפלטפורמות שבהן פורסמו הטענות נגד עמרו הבהרה בזו הלשון:

לאחר ששוכנענו על ידי מר עיסא אמרו כי הפרסומים שעשינו ביום 22.2.2022 בעניינו לא היו נכונים – שכן הבית של מר עמרו אינו (ולא היה) ביתו של המחבל שרצח את התינוקת שלהבת פס ז"ל וכן מר עמרו אינו בן משפחה קרוב של המחבל שביצע רצח זה (אלא לכל היותר קרוב משפחה בדרגה מרוחקת מאוד), ובנוסף טעינו כשהתבססנו על פרסום אחר והיום השתכנענו שמר עמרו אינו מחבל. ככל שלמר עמרו נגרמה עוגמת נפש מהפרסומים אנו מצרים על כך".

הודעה זו תישאר באוויר במשך שנה לפחות. בנוסף, הוסכם כי בעד-כאן ימחקו את כל הפרסומים שבגינם נתבעו בידי עמרו וישלמו לו "הוצאות משפט סמליות בלבד בסך שסוכם בין ב"כ הצדדים".

השופטת בולמש נתנה להסדר תוקף של פסק-דין.

2291-04-22