השר לביטחון לאומי והעבריין המורשע איתמר בן-גביר תובע את ראש הממשלה לשעבר והעבריין המורשע אהוד אולמרט בגין הוצאת דיבה. בן-גביר, שמאז נבחר לכנסת ועד השבוע שעבר הגיש לפחות 13 תביעות דיבה בסך כולל העולה על 6 מיליון שקלים, דורש כעת מאולמרט 750 אלף שקלים בשל שני פרסומים. בנוסף הגיש השבוע השר בן-גביר תביעה נפרדת בסך 160 אלף שקלים נגד מפעיל קבוצת טלגרם.

בחודש דצמבר האחרון התראיין אולמרט לערוץ הטורקי TRT ואמר בין היתר כי "בן-גביר וחבריו" הם "אויבים" אשר "שוחטים", "הורגים" ו"רוצחים". אולמרט כינה אותם "מחבלים". כמה שבועות לאחר מכן התראיין אולמרט בערוץ קשת 12 וחזר על דבריו. בין היתר אמר בהזדמנות זו כי "בן גביר הוא אויב מדינת ישראל" וכן כי "הוא רוצה לגרום לכך שתפרוץ מלחמה ביהודה ושומרון". עוד טען כי השר בן-גביר, כמו גם השר בצלאל סמוטריץ', שואפים ל"השמדת הפלסטינים ביהודה ושומרון".

השר בן-גביר, באמצעות עו"ד יוספי מזר, טוען בתביעתו כי "מעולם לא רצח, לא שחט ולא הרג", ועל כן דברי אולמרט הם "שקר מוחלט". השר בן-גביר לא מכחיש באותה נחרצות כי ברצונו שתפתח מלחמה ביהודה ושומרון שתביא להשמדת הפלסטינים. תחת זאת הוא טוען כי "מעולם לא אמר" זאת ומוסיף כך: "מדובר באמירות קשות שהנתבע יודע כי אין להן שום בסיס עובדתי, שהרי לא יעלה על הדעת כי שר בממשלת ישראל - בכלל, והנתבע - בפרט, יהיה 'רוצח', 'שוחט', 'הורג', 'טרוריסט' או כי ברצונו להביא להשמדה או רצח עם". עוד נטען בכתב התביעה כי "אין חולק" שהוא "אינו רוצה או קורא למלחמה ביהודה ושומרון ואינו רוצה בהשמדת הפלסטינים".

כיוון שהראיונות של אולמרט הופצו והודהדו בכלי תקשורת שונים הוגשה התביעה בגין 21 פרסומים נפרדים וסכום הפיצוי הועמד על 750 אלף שקלים.

איתמר בן-גביר (מימין) מפגין מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בתקופת היותו של אהוד אולמרט ראש הממשלה, 23.5.2008 (צילום: מיכל פתאל)

איתמר בן-גביר (מימין) מפגין מול מעון ראש הממשלה בירושלים, בתקופת היותו של אהוד אולמרט ראש הממשלה, 23.5.2008 (צילום: מיכל פתאל)

טרם הוגש כתב הגנה אך במענה למכתב התראה ששיגר בן-גביר לאולמרט השיב ראש הממשלה לשעבר, באמצעות עו"ד אמיר טיטונוביץ, כי הוא "סבור, באמת ובתמים" שהשר בן-גביר "תומך בארגוני טרור". במכתב מוזכר כי בן-גביר אף הורשע בעבר בעבירות טרור ונטען כי מי שתומך בארגון טרור, תומך הלכה למעשה באלימות וברצח. עוד טוען אולמרט כי הראיון ברשת הטורקית נערך באופן שלא שיקף כהלכה את הדברים שאמר.

יצוין כי בכתב התביעה השר בן-גביר מתאר את עצמו כשר, עורך-דין וחבר כנסת שפועל "למען עם ישראל ומדינת ישראל", ללא אזכור של עשרות כתבי האישום שהוגשו נגדו ושמונה הרשעותיו הפליליות, ואילו את אולמרט הוא מתאר כ"עבריין מורשע בגין שחיתות ציבורית". כמו כן, בראש כתב התביעה של השר בן-גביר מוזכר לא רק מספר תעודת הזהות של אולמרט אלא גם מספר האסיר שבו החזיק.

תובע גם מימין

במקביל הגיש השר בן-גביר תביעה נגד אודי מזרחי, שמפעיל את קבוצת הטלגרם "חדשות בזמן - קבוצת החדשות הגדולה בישראל". בשבוע שעבר התפרסם בקבוצה דיווח לפיו "בן גביר ומ"מ הנציב החדש בשב"ס, מסתירים מהציבור, כי לפחות חמישה מחבלי נוחבה נמצאים ומטופלים במרכז הרפואי של שבס". עוד נטען כי "סוהרים וחובשים שמסרבים לטפל במחבלים נענשים מיד משמעתית".

השר בן-גביר טוען כי הפרסום "שקרי לחלוטין", מתחילתו ועד סופו, ומציין כי מזרחי כינה אותו בעבר, בין היתר, "חלאה", "שקרן", "חרטטן", "מפגר", "אהבל", "עכבר", "השר הפוסטמה", ו"הפירומן הליצן".

גם כאן טרם הוגש כתב הגנה אך במענה למכתב ההתראה שקיבל מסר מזרחי, באמצעות עו"ד רפאל אפרגאן, כי מדובר ב"ניסיון השתקה עלוב, מעליב, הזוי, בזוי", וכי ממילא אין בפרסום כל לשון הרע כלפי בן-גביר. עוד נטען כי הפרסום מדויק וכל הכלול בו "אמת לאמיתה".

לתביעה זו צורפה מפלגת עוצמה-יהודית כתובעת נוספת. כך היה גם בחלק גדול מתביעות הדיבה האחרות שהגיש בן-גביר. באופן הזה יכול בן-גביר לגלגל את ההוצאות והסיכון המשפטיים אל הכיס הציבורי, גם אם הן עוסקות בדברים שנאמרו עליו באופן אישי. בעבר הגיב בן-גביר ביחס לנוהג זה וטען כי "ברור מאליו שגם עוצמה יהודית שהשר עומד בראשה מצורפת כתובעת, מאחר והניסיון הוא לפגוע גם בה".

47385-02-24
50656-02-24