כתבי אישום בגין הטרדת עד הוגשו נגד מאיר דעבול, בן 54 מרמת-גן, ונגד פנחס גריבי, בן 66 מבאר שבע. השניים נאשמים בכך שהטרידו את הדס קליין, עדה מרכזית באחד מתיקיו הפליליים של רה"מ בנימין נתניהו, "תיק 1000".

נתניהו נאשם בתיק זה, אחד משלושה תיקים פליליים, בכך שהוא, אשתו וילדיו קיבלו טובות הנאה בסך מאות אלפי שקלים, בדמות אספקה שוטפת של סיגרים מובחרים, שמפניה ורודה, תיקים ובגדים ממותגי יוקרה, תכשיטים ועוד, מהמיליארדרים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר.

קליין היא העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר, ועדותה עלתה לה במסע רדיפה מתמשך של "מכונת הרעל": מארג של אנשי תקשורת, פעילים פוליטיים, בוטים ואזרחים פרטיים המקדמים את ענייניו של נתניהו ברשתות תוך הפצת שקרים, קונספירציות ואיומים.

לפי כתבי האישום, גריבי פירסם בחשבון הטוויטר שלו במספר הזדמנויות גידופים, איומים והשמצות המכוונים כלפי קליין, מתובלים בניבולי פה כלפי דמויות אחרות (אליעד שרגא, יאיר לפיד, ברוך קרא וגדעון סער) ודברי שבח והלל לתומך נתניהו אלי ציפורי.

דעבול פירסם גם הוא בחשבון הטוויטר שלו השמצות כלפי קליין והאשים אותה בפלילים. בין השאר כתב לבתה של קליין: "תחנקי את ואמא שלך ביחד אז יהיה שקט. נרדוף אותה עד שתלך לעולמה במהרה בימינו הנוכלת".

פרסומים אלה, כך לפי כתב האישום, מהווים הטרדה של קליין "בנוגע להודעה שמסרה בחקירה על פי דין, ובנוגע לעדות שעמדה למסור בהליך שיפוטי".

קמפיין הטרדות ואיומים

עד כה הוגשו לפחות עשרה כתבי אישום בגין הטרדת עדים במשפט נתניהו.

בדצמבר האחרון הוגשו שני כתבי אישום בגין הטרדת העדה קליין נגד אבי וייס ואלי ציפורי, המרבים לקדם את קונספירציית "תפירת התיקים" ברשתות החברתיות.

בנובמבר האחרון הוגשו ארבעה כתבי אישום בגין הטרדת קליין ועד המדינה ניר חפץ, בינואר הוגש כתב אישום נוסף בגין הטרדת קליין וביוני הוגש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד יועצי נתניהו יונתן אוריך, עופר גולן וישראל איינהורן, בגין הטרדת עד המדינה שלמה פילבר באוגוסט 2019.

השלושה שלחו רכב עם רמקול שיכרוז מול ביתו של פילבר קריאות כגון "מומו תהיה גבר צא תגיד את האמת, מומו פילבר מה הם עשו לך ששיקרת נגד ראש הממשלה? מה הבטיחו לך מומו? השמאל משתמש בך כדי להפיל את הליכוד. מומו תשמע בעצמך מה אתה אמרת לפני שהמשטרה לחצה עליך". האירוע הוקלט והופץ אחר כך ברשתות החברתיות.

בנוסף, נעצר אדם בחשד לאיומים והטרדה ברשת של קליין. החשוד, יוסף כהן, כתב בין היתר כי קליין "לא תזכה לראות אור יום", "זה יעלה לה ולמשפחתה בדם" ו"נצוד כל אחד ואחת במשפחה שלה ואותה קודם כל".

כאמור, האיומים וההטרדות שיגיעו לבית המשפט הם רק חלק קטן מהמערכה המסיבית ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת המסורים לנתניהו, נגד עדי תביעה ועדי מדינה במשפט.

*  *  *

להורדת הקובץ (PDF, 95KB)

להורדת הקובץ (PDF, 89KB)