בערוץ 14 בחרו "'לברור' ולתעדף לשידור בפריים טיים את בני משפחות החטופים אשר לא תמכו בשחרור מיידי של חטופים בעסקה", כך טוען עורך מדור הברנז'ה באתר "וואלה", דוד ורטהיים, בכתב הגנה שהגיש לבית-המשפט במענה לתביעת דיבה של ערוץ 14 נגדו.

כדי לתמוך בטענתו מספק ורטהיים הודעה שנשלחה ממערכת תוכנית הדגל של הערוץ, "הפטריוטים", בזו הלשון: "אתה יכול למצוא לי מישהו ממשפחות החטופים שהוא מתנגד לעסקה! שהוא דורש שכל החטופים ישוחררו - ולא רק חלק. הערב לפטיורטים - ראיון בשעה 22:30".

בחודש נובמבר האחרון צייץ ורטהיים בחשבון הטוויטר הפרטי שלו: "מומלץ לשים לב: ערוץ 14 לא מכסה את משפחות החטופים. אתמול הייתה עצרת בצהריים וכולם שידרו משם - מלבד 14. מאוחר יותר התקיימה צעדה סמלית ואז בערב מסיבת עיתונאים בזמן המהדורה ממנה - 11, 12, ו-13 שידרו. 14 לא שידרו כלום. גם לא שלחו כתב. למעשה לא הזכירו במילה". באותו היום פרסם ורטהיים במדור הברנז'ה של "וואלה" ידיעה תחת הכותרת "'עושים לנו סלקציה'; בערוץ 14 מתעלמים ממשפחות החטופים".

עוד באותו היום צייץ ורטהיים ציוץ נוסף שבו כתב: "בהמשך ל(אי) סיקור משפחות החטופים ב-14: מדובר בפשע רציני יותר. משיחות שעשיתי עם כמה משפחות, מתברר שבערוץ ממש עושים סלקציה עריכתית: הודפים ובולמים כל הצעה לראיונות/אייטמים עם נציגי משפחות שרוצות להחזיר את כולם הביתה עכשיו (כמו שאומרת הסיסמה) - ומתעדפים את מי שרוצה להחזיר אותם הביתה, אבל 'לאו דווקא עכשיו'".

כעבור כמה ימים פרסם ורטהיים ידיעה נוספת ב"וואלה", הפעם תחת הכותרת "עכשיו זה רשמי: ערוץ 14 עם הסיקור הנמוך ביותר לחטופים - ובפער". לפי כותרת המשנה של הידיעה "בדיקה שנערכה על ידי יפעת מחקרי מדיה מאששת טענות קודמות על תת-סיקור החטופים בערוץ המזוהה עם נתניהו. בערוץ 12 מספר האייטמים הגבוה ביותר בנושא - פי 2.2 יותר מאשר ב-14. גם במונחי זמן שידור ונוכחות בפריים טיים, 14 הרחק מאחור".

בעקבות הפרסומים הגיש ערוץ 14 תביעת דיבה בסך 280 אלף שקלים נגד אתר "וואלה" והעיתונאי ורטהיים. לדברי הערוץ "בני משפחה של החטופים מרואיינים בתוכניות השונות בערוץ 14 והערוץ מסקר את הפעילויות השונות שנעשו בארץ כדי לקדם את החזרתם. כל העוקב אחר שידורי הערוץ מתרשם בנקל כי הערוץ מקדיש חלק משמעותי משידוריו לכיסוי החטופים ובני משפחותיהם".

בתביעה, שהוגשה בידי עורכי הדין יגאל דנינו ושרית בר, נטען עוד כי לאחר הפרסום הראשון, בטוויטר, פנתה כתבת ערוץ 14 מיר יונה בתגובת טוויטר אל ורטהיים ויידעה אותו כי נכחה באירועי משפחות החטופים. היא אף צירפה סרטון המעיד על כך, אולם הציוץ של ורטהיים נותר על כנו.

בכתב ההגנה של ורטהיים, שהוגש באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, נטען כי משיחות עם נציגי משפחות החטופים התברר כי "הערוץ נקט במדיניות של 'סלקציה בבחירת המרואיינים'". לטענת הנתבעים, "בשל מניעים אידאולוגיים, בחר התובע [ערוץ 14] לברור מבין משפחות החטופים את המתנגדות לעסקה מיידית, ולהפלות אייטמים והופעות של מי ממשפחות החטופים אשר קראו
לעסקה מיידית".

ורטהיים ו"וואלה" עומדים על כך כי הערוץ אכן לא שידר מהעצרת או ממסיבת העיתונאים בזמן המהדורה המרכזית. אשר לשידור שכן הופיע מהצעדה של משפחות החטופים, בכתב ההגנה מודגש כי לא מדובר ב"כתבה" אלא ב"הבלחה לשידור של כ-40 שניות בלבד, משולי כביש סואן, ללא שיחה עם משפחות החטופים או 'כיסוי' שלהן, כלומר ללא שיחה עם הצועדים או צילום שלהם".

יחס תקשורתי שכזה, טוענים ורטהיים ו"וואלה", דווקא מוכיח את טענתם לסיקור חסר ומגמתי של ערוץ 14 את מאבק משפחות החטופים להחזרתם משבי החמאס.

56468-11-23