פרסומי כזב שמופצים ביומיים האחרונים במעגלים המזוהים עם "מכונת הרעל" של בנימין נתניהו טופלים את האחריות למחדל מלחמת סוכות על יריביו הפוליטיים של ראש הממשלה – הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגדי איזנקוט.

לפי הפרסומים הכוזבים, שהופצו בין היתר בטוויטר ובפייסבוק, האדם שהפנה אצבע מאשימה כלפי גנץ ואיזנקוט הוא האלוף במילואים יצחק בריק, נציב קבילות החיילים לשעבר והמתריע הבולט על כשלי ההיערכות של צבא היבשה. ואולם, בריק מבהיר שכלל לא אמר את הדברים.

בהודעות השקריות, שפורסמו בין היתר בקבוצת הפייסבוק "חברים שאוהבים את בנימין נתניהו" ובקבוצת ווטסאפ של "תומכי משפחת נתניהו", נטען שבריק אמר ש"בני גנץ וגדי איזנקוט טיפחו בשקידה תרבות של שקר והונאה בצבא, הטעו במזיד את הדרג הנבחר במצגות שקריות, סירסו את הצבא בפיטורי מפקדים מצטיינים ובקידום של קצינים בינוניים בעלי אוריינטציה שמאלנית נרפית וחדלת אישים כמוהם".

ידיעה שפורסמה בהמשך באתר החדשות "אייס" הדהדה את הציטוט בלי לבדוק את מקורו, והפכה לאסמכתא בקרב צבא הצייצנים.

מדובר בידיעה שקרית. בריק התראיין אתמול (9.10) לחדשות 12 ומתח ביקורת חריפה על ההיערכות הצבאית למלחמה כוללת, אך לא אמר את הדברים שיוחסו לו. "זה ניסוח משופץ שאת חלקו כלל לא אמרתי והחלק הנוסף גם הוא לא קולע לדברי", מסר בריק בתגובה לפניית "העין השביעית". "דיברתי על תרבות שקר בצה"ל, אבל לא אמרתי שגנץ ואיזנקוט טיפחו בכוונת מכוון תרבות של שקר".

מוקדם יותר השבוע קידמה מכונת הרעל הביביסטית תיאוריית קונספירציה שלפיה שמאלנים בוגדים "פתחו את השער" לחמאס. שקר אחר שהופץ על-ידי תומכי נתניהו רמז לכך שראש הממשלה לשעבר אהוד ברק כביכול נטש את ישראל בעיצומה של המלחמה – דבר שלא היה ולא נברא.

מאתר "אייס" טרם נמסרה תגובה.