איש התקשורת שי גולדן שוב שינה את דעתו על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות המחדל העצום מול מתקפת חמאס וניהול המלחמה, כינה היום גולדן את נתניהו "חדל אישים" וקרא לו להסתלק מהזירה הציבורית עם תום המערכה הנוכחית.

"אירועי 7.10 הם אירועים שייצרבו כטראומה היסטורית בדברי ימי עמנו", קבע גולדן בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו וקרא "לנהוג באוייב כפי שהיינו נוהגים בנאצים אם היה צה"ל". בהמשך כתב מי שמגיש את תוכנית הבוקר בערוץ 14, ערוץ החדשות שמשמש שופר תעמולה לנתניהו, כי מי שאינו מכיר במציאות החדשה "אינו כשיר לכלום. ויאללה, הביתה. כולל ביבי. כולל הרמטכ"ל. כולל כולם".

בתגובה שכתב בהמשך חידד עוד יותר את המסר. "כולם יעופו מחיינו אחרי המלחמה. הם לא קולטים שישראל תרעד כשהכל ייגמר", כתב גולדן. "דור שלם של פוליטיקאים וגנרלים יעוף הביתה בבושת פנים. כולל ביבי חדל האישים".

אמירה זו עומדת בניגוד חריף ליחס החנף של גולדן לנתניהו, כמו זה שהפגין בעבר בפוסט שבו השיק את "התפכחותו" מעמדותיו השמאליות והכריז על התרשמותו האישית משיעור קומתו של נתניהו: "נתניהו הוא אדם מבריק. כוחו השכלי באמת יוצא דופן, בכל קנה מידה, ובוודאי בהשוואה למרבית הפוליטיקאים הישראלים כיום – ויצא לי לשוחח עם ולהתרשם ממרביתם", כתב גולדן בשנת 2016, בעקבות תדרוך עיתונאים שערך נתניהו בפני המערכת שבה עבד אז.

"הוא, שנאמר: ליגה אחרת, מבחינה אינטלקטואלית, מבחינת חריפות המחשבה ומבחינת כושר הניתוח האסטרטגי", הוסיף וכתב אז גולדן. "אין מה לומר, ענק בין גמדים, או לכל הפחות – בינוניים. גם שונאיו יסכימו שהאיש בעל מוח מאד רב עוצמה".

לפי גולדן של 2016, לראש הממשלה יש "חוש הומור מצוין", "רגישות גבוהה", "איכויות קומיות לא רעות בכלל", "הוא חקיין לא רע בכלל" וגם "מאייר לא רע". אם משהו מפריע לנתניהו, כתב אז גולדן, זה הפער "בין ההבנה וההערכה של הציבור את ולפועלו לבין אלה של התקשורת".

בהמשך הפוסט כתב אז גולדן: "הוא לא הולך לשום מקום. ולדעתי, אם הדבר תלוי בו, ימשיך לשבת בלשכה הזאת עשרים שנים נוספות. יותר משהוא מעוניין בהישרדות פוליטית אישית, אני סבור שהוא באמת ובתמים מאמין שהוא האדם היחיד בעולם, בוודאי בישראל, שיכול לנהל את המדינה שלנו מתוך הבנה של טובתה".