הרב אמנון יצחק טוען כי בראיון הידוע לשמצה שהעניק לשמעון ריקלין בערוץ 14 מעולם לא אמר שעל הרכבות שהובילו יהודים למחנות ההשמדה היה כתוב "מפא"י". לדבריו, כל שביקש הוא להביע ביקורת על "רכבת המיוחסים" שהצילה יהודים הונגרים.

בחודש יוני האחרון התארח הרב יצחק בתוכניתו של ריקלין בערוץ 14 כדי לשוחח עמו על "הקרע בעם". הרב יצחק פתח בנאום שטנה כלפי "השמאלנים", מייסדי המדינה, הישראלים המתנגדים להפיכה המשטרית ופוליטיקאים המתנגדים לנתניהו, תוך כדי שהמראיין ריקלין מעודד אותו.

בראיון טען עוד הרב יצחק בין היתר כי מנהיגי תנועת העבודה, במשתמע, הגבילו עליית חרדים וזקנים לישראל והניחו להם להישמד בשואה. "בשואה נתנו רק ל-4.5% סרטיפיקטים לעלות לארץ", אמר הרב יצחק. "בכוונה נתנו לחרדים פחות?", השלים ריקלין. "בדיוק", ענה הרב יצחק, "לא רצו להביא חרדים ולא רצו להביא זקנים". בהמשך הרחיב והסביר: "מי הפקיר את היהודים שמה בשואה? אתה יודע? בהיסטוריה? השמאלנים האלה שהקימו. מפא"י. על הרכבות היה כתוב מפא"י והיו מעלים את החבר'ה של מפא"י".

"מי הפקיר את היהודים שמה בשואה? אתה יודע? בהיסטוריה? השמאלנים האלה שהקימו. מפא"י. על הרכבות היה כתוב מפא"י והיו מעלים את החבר'ה של מפא"י"

בעקבות השידור דרשה מפלגת העבודה מהרב יצחק ומערוץ 14 להתנצל. ריקלין צייץ כי התנצל בשידור על "דברי ההבל" וטען כי "לא שמתי לב שהוא אמר את זה ואני מצטער על כך". בערוץ הודיעו שהרב יצחק לא יוזמן עוד להופיע בערוץ. יצחק עצמו פירסם סרטון בו האשים את ריקלין ש"מכר אותו" ו"יצא לא גבר"

בחודש יולי האחרון, על רקע הרצאה שנשא הרב יצחק ברמת-גן, פרסם סגן ראש עיריית רמת-גן עו"ד רועי ברזילי פוסט בפייסבוק שבו טען בין היתר כי הר יצחק הפיץ שנאה ושקרים כשאמר שמפא"י "אחראית לרצח יהודים בשואה". במהלך הרצאתו של הרב יצחק, כך לפי התביעה שהגיש הרב, הפגין עו"ד ברזילי מחוץ לאולם וטען כי הרב אמר ש"על הרכבות לאושוויץ היה רשום מפא"י".

"התובע מעולם לא אמר ח"ו שעל רכבות בהן נשלחו יהודים להשמדה בשואה היה כתוב מפא"י, והתובע מעולם לא ייחס בחייו למפלגת מפא"י, תפקיד כלשהו הקשור למעשיהם המזעזעים של הנאצים יימח שמם וזכרם. התובע מעולם לא סילף את ההיסטוריה ואינו גורם לשנאה בין חלקי העם, בשונה מהנתבע שמחרף ומגדף להנאתו את הציבור הדתי והחרדי", נכתב בכתב תביעה שהגיש הרב יצחק נגד עו"ד ברזילי בדרישה לפיצוי בסך 150 אלף שקלים.

שמעון ריקלין נגד הציונות, "ריקלין ושות'", ערוץ 14, 21.6 (צילום מסך)

שמעון ריקלין נגד הציונות, "ריקלין ושות'", ערוץ 14, 21.6 (צילום מסך)

לדבריו, אמירותיו מעוררות המחלוקת נאמרו בהמשך לביקורת שהביע על אישה חילונית שהשמיצה עורך-דין חרדי שנסע באוטובוס. אחרי שביקר אותה בתוכניתו של ריקלין בערוץ 14 הוסיף את שהוסיף על הרכבות.

"לא יכולה להיות מחלוקת, כי דבריו של התובע היו בסך הכל דברי ביקורת על אותה גברת חצופה שהשמיצה את עו"ד יונתן הירש, רק בשל היותו חרדי בעל פאות וכיפה שחורה, ועל 'רכבת המיוחסים' שבאמצעותה ניצלו 1,684 יהודים 'מיוחסים', ושהתובע לא הכחיש שואה ולא הפיץ מידע כוזב בעניין השואה", נכתב בכתב התביעה. בכך מכוון הרב יצחק ככל הנראה ל"רכבת קסטנר" שיצאה מבודפשט בסוף יוני 1944 ועליה למעלה מ-1,600 יהודים.

בתביעה נפרדת דורש הרב יצחק כ-80 אלף שקלים מהאזרח אלדד ירון שבתגובה בפייסבוק כתב כי הרב יצחק אמר "שעל הרכבות להשמדה היה כתוב מפא"י" וכינה אותו "שקרן".

בשתי התביעות מיוצג הרב יצחק בידי עו"ד לירון טרי. טרם הוגשו כתבי הגנה.

49200-09-23
49516-09-23