השבוע התפרסם ספר בן 416 עמודים של איש התקשורת האמריקאי השמרן בן שפירו, ובו מחקר מקיף שמוכיח, לטענתו, כי מפיקים, כותבים ושחקנים הוליוודים משתמשים בטלוויזיה כדי לקדם את מה שהוא מכנה "אג'נדה שמאלית-רדיקלית". כך מדווח "האינדיפנדנט" הבריטי.

לטענתו של שפירו, "רחוב סומסום" מחדירה במיעוטים אתניים מחשבות על אי-ציות אזרחי, "חברים" מטילה ספק בערכי המשפחה, וב"היו ימים" ("Happy Days") ניתן למצוא ביקורת על מלחמת וייטנם.

"נדהמתי לגלות שלאנשי התעשייה בהוליווד אין בעיה להודות שיש אפליה אנטי-שמרנית בתעשיית הטלוויזיה", סיפר שפירו ל"אינדיפנדנט". "הם לא התביישו בזה, ולמעשה, כמה מהם אפילו היו גאים בכך".

החלק השנוי ביותר במחלוקת בספר הוא ככל הנראה האשמותיו של שפירו כי יוצרי "רחוב סומסום" ניסו לבצע "שטיפת מוח" של קהל הצופים הצעיר: "'רחוב סומסום' עסק בצורה מוטה בנושאי גירושים ואף העסיק את ניל פטריק האריס [שחקן הומוסקסואל] בתפקיד 'פיית הנעליים'", אומר שפירו.

בתגובה לטענות כי הספר נגוע במקרתיזם ופרנויה ענה שפירו: "אין זו פרנויה לספר את האמת. אנשי הוליווד מודים בפה מלא שהם בזים לקהל השמרני, אני רק מדווח לקהל הרחב על מה שהם אמרו לי".