באתר mynet, זרוע החדשות המקומיות של ynet, פורסמה אתמול (3.9) כתבה שעסקה באכזבה של נוסעים מהרכבת הקלה החדשה בגוש-דן. בשבוע שעבר (28.8) פורסמה גם באתר סרוגים כתבה שעסקה באותו נושא בדיוק. עד כאן, הכל בסדר (חוץ, אולי, מהרכבת הקלה החדשה בגוש-דן). אלא ששתי הכתבות נשאו דמיון מטריד.

"הרכבת הקלה בגוש דן נפתחה בתרועה רבה", פתחו ב"סרוגים" את הכתבה. "הרכבת הקלה בגוש דן (הדנקל) נפתחה בתרועה רמה", פתחו ב-mynet את הכתבה כמה ימים לאחר-מכן. בהמשך, סיפקו ב-mynet, באורח פלא, את אותם הציטוטים של שני מרואיינים שהתפרסמו בכתבה של "סרוגים". למעט העובדה שהמרואיינת של "סרוגים" הפכה למרואיין ב-mynet.

לירן וינשטיין מאתר "סרוגים" ראיין את עדן, תושבת תל אביב, שיצאה לדבריה ביום שני ה-21 באוגוסט בשעה 17:00 מתחנת אלנבי לתחנת הקוממיות. במקום 22 הדקות שהבטיחה האפליקציה, הדרך ארכה לה לא פחות מ-45 דקות, היא התלוננה: "אם בסוף המהירות של הרק"ל מעל הקרקע היא כמו של אוטובוס שתקוע בפקק אז כל הקטע היעיל שבה יורד לטמיון. חיכינו כל כך וציפינו. מזל שלפחות יש חלקים שהיא עוברת מתחת לאדמה, המהירות באמת כמו שצריך והיא מקצרת זמני נסיעה – כרגע זו ההצדקה היחידה לנסיעה בקו האדום".

באותו זמן בדיוק, כך על פי הכתבה של שי שגב ב-mynet, יצא "ראובן" מביתו. עד כאן זה דווקא די הגיוני – באופן טבעי ישנם כמה וכמה נוסעים שיצאו ב-21 באוגוסט בשעה 17:00 מתחנת אלנבי לתחנת הקוממיות. אבל לא בטוח שהרשמים שלהם יהיו כה דומים כמו אלה של עדן וראובן, שצוטט כך בכתבה ב-mynet: "אם בסוף המהירות של הרכבת הקלה מעל הקרקע היא כמו של אוטובוס שתקוע בפקק אז כל הקטע היעיל שבה יורד לטמיון. חיכינו כל כך וציפינו. מזל שלפחות יש חלקים שהיא עוברת מתחת לאדמה, המהירות באמת כמו שצריך והיא מקצרת זמני נסיעה – כרגע זו ההצדקה היחידה לנסיעה בקו האדום".

תחושה של דה ז'ה וו? זה נמשך. הסיפור של אביחי, שנאלץ לסבול ברכבת כחצי שעה, מובא בשתי הכתבות באותו הנוסח, וגם במיקום דומה בגוף הכתבה.

מדוע ב-mynet העתיקו מ"סרוגים"? האם יש איזשהו הסבר מפתיע אחר חוץ מפלגיאט בוטה? ב-mynet סירבו להשיב לפניית "העין השביעית". ב"סרוגים" מסרו כי הם מוחמאים, אבל בפעם הבאה ישמחו לקרדיט – כמקובל.