ה"גרדיאן" מדווח כי במהלך חודש מאי חלה ירידה במספר משתמשי הפייסבוק בארה"ב, בבריטניה, בקנדה, בנורבגיה וברוסיה. זהו החודש השני ברציפות שפייסבוק חווה האטה בצמיחה. ברם, מספר המשתמשים באתר בעולם כיום עדיין גדל ומתקרב ל-700 מיליון.

בארה"ב בלבד מספר המשתמשים ירד מ-155.2 מיליון בתחילת מאי ל-149.5 מיליון בסוף החודש, על-פי מידע שנאסף על-ידי כלי פרסום בפייסבוק. בקנדה ירד מספר המשתמשים ב-1.52 מיליון. בבריטניה, בנורבגיה וברוסיה ירד מספר המשתמשים ביותר מ-100 אלף. ההאטה בגידול במספר המשתמשים עשויה להעיד שפייסבוק הגיע לגבולות ההתרחבות שלו במדינות שבהן זכה לפופולריות רחבה, ואולי אף על כך שגולשים שהשתמשו בשירותי האתר חדלו מלעשות כן.

(צילום: סטיב וול, רשיון cc)

(צילום: סטיב וול, רשיון cc)

על-פי נתונים שמפרסם האתר Inside Facebook, במהלך חודש מאי חלה ירידה במספר המצטרפים החדשים לרשת החברתית ומספרם עמד על 11.8 מיליון, לעומת חודש אפריל, שבמהלכו הצטרפו לרשת 13.9 מיליון משתמשים. שני הנתונים נמוכים ביחס לנתונים מחודשים הקודמים, שבהם נרשמה עלייה של 20 מיליון משתמשים בכל חודש, שהצטברו לכדי 687 מיליון משתמשים "פעילים באופן חודשי" (שגולשים באתר לפחות פעם בחודש).

אריק אלדון, מהאתר Inside Facebook, אמר ל"גרדיאן" כי "כאשר פייסבוק מגיע לכ-50% מאוכלוסייתה הכוללת של מדינה מסוימת (פחות או יותר, בהתאם לאחוזי הגישה לאינטרנט במדינה), הצמיחה נוטה להאט או להיעצר. עד כה פייסבוק התמודד עם האטות והפסדים על-ידי צמיחה גדולה במדינות מאוכלסות מאוד כמו מקסיקו, ברזיל, הודו ואינדונזיה".

אלדון מוסיף כי אם פייסבוק יחדור אל סין, הגידול במספר המשתמשים יוכל להמריא שוב אל עבר מיליארד בעלי חשבונות פייסבוק. כניסת פייסבוק לסין, הוא מעיר, תוכל "להעניק גישה למאות אלפי משתמשים, אך גם לסכן את המוניטין של החברה בארה"ב ובמדינות אחרות בעולם", בהתייחסו לביקורת הבינלאומית על הצנזורה שמשיתים השלטונות בסין על האינטרנט.

למרות ההאטה, מספר המשתמשים בארה"ב גדל בין מאי 2010 למאי 2011 ב-23% והגיע לסך של 155.2 מיליון משתמשים ברחבי המדינה. בבריטניה מספר המשתמשים גדל באותה התקופה ב-10% והגיע ל-29.9 מיליון משתמשים. ארה"ב היא המדינה עם מספר המשתמשים בפייסבוק הגדול ביותר בעולם. הבאה אחריה היא אינדונזיה עם 36.4 מיליון משתמשים, ובמקום השלישי והרביעי ברשימה נמצאות בריטניה וטורקיה בהתאמה.

המדינות שבהן הצמיחה במספר משתמשי הפייסבוק היא המהירה ביותר הן ברזיל ורוסיה, שבהן מספר המשתמשים הוכפל השנה פי ארבעה כמעט והגיע לכדי 17.1 מיליון ו-4.6 מיליון בהתאמה. המדינות שבהן הוכפל מספר משתמשי הפייסבוק במהלך השנה האחרונה הן הודו (עלייה של 160%), תאילנד (143%), מצרים (108%), פולין (130%) ופרו (126%).