התמודדות עם "פולשי סייבר" (cybersquatters), אנשים שרוכשים כתובות אינטרנט המזוהות עם חברות מסחריות, מוסדרת בארה"ב בחוק הפדרלי באופן ברור וחד-משמעי. אלא שהחוק מטפל בכתובות אינטרנט, ולא בשמות משתמש ברשתות חברתיות. חברה מסחרית שתרצה להכריח "פולש טוויטר" להסגיר את שם המשתמש שלו לידיה תיתקל בקשיים משפטיים, כך נטען באתר "פייד קונטנט".

האתר הניו-יורקי מדווח כי חברת קובנטרי-פירסט האמריקאית הגישה השבוע תביעה נגד אדם אנונימי שמשתמש בשמה המסחרי בטוויטר. קובנטרי-פירסט היא קרן נאמנות שלוקחת חלק בתעשיית Life settlement השנויה במחלוקת, שבמסגרתה קרנות נאמנות רוכשות ביטוחי חיים מפנסיונרים אמריקאים ומקבלות את כספי הביטוח לאחר מותם.

twitter_120611_377

הגולש האנונימי מתח ביקורת על החברה באמצעות סטטוסים שפירסם תחת פרופיל הטוויטר coventryfirst@: "ככל שאנשים מתים מהר יותר, קובנטרי-פירסט מרוויחה יותר! אפילו חברות הסיגריות לא רוצות שהלקוחות שלהן ימותו מהר כל-כך", כתב למשל.

זו התביעה השנייה שהוגשה עד כה על רקע זה. התביעה הראשונה שעסקה ב"פולשי טוויטר" הוגשה על-ידי סוכן הבייסבול טוני לה-רוסה, שתבע את טוויטר לאחר שגולש אנונימי הקים חשבון הנושא את שמו ופירסם סטטוסים "מעליבים ומזלזלים". התביעה הסתיימה בלא כלום.

קובנטרי-פירסט החליטה להימנע מלתבוע את טוויטר והגישה תביעה נגד הגולש האנונימי, בטענה כי הוא עושה שימוש בסמלה המסחרי ומפר את חוקי הסייבר. אך על-פי "פייד קונטנט", המצטט משפטן שכתב על התביעה, זו לא תצלח.

על-פי עו"ד ונקט בלאוברמאני, לא זו בלבד שחוק הסייבר אינו כולל איסור על שימוש בשמות משתמש בטוויטר - העובדה שהשימוש המדובר אינו מוביל לרווח כספי של ה"פולש" תקשה לטעון כי הוא אשם בהפרת סימן מסחרי.