ערוץ 14 הגיש תביעה בסך 420 אלף שקלים נגד העיתונאי בן כספית ושני אנשי העסקים אילן סמיש ורן הר-נבו בגין סרטון שבו נטען כי הערוץ תמך בצורה ברורה ביגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין.

ברקע התביעה מאבק על תקציבי הפרסום בערוץ, שמזוהה עם ראש הממשלה נתניהו ומעודד את מהלכי החקיקה של ממשלתו להחלשת מערכת המשפט. כספית הוא מהעיתונאים המזוהים ביותר עם המחאה נגד ההפיכה המשטרית והר-נבו ייסד יחד עם שותפים את ארגון "יאללה תקווה", שמפיק ומפיץ תכנים נגד ההפיכה.

עו"ד ארי שמאי, בא-כוחו של יגאל עמיר, הוא פאנליסט בתוכנית "הפטריוטים" של ערוץ 14, ב-30.7, במסגרת דיון על חוקים פרסונליים אמר כי "הגיע הזמן לשחרר את המתנקש יגאל עמיר, כי גם נגדו חוקקו חוק פרסונלי". חלק מחברי הפאנל התרעמו על האמירה של שמאי אולם בקהל היו גם צופים שמחאו לו כפיים.

התגובה הרשמית של הערוץ היתה מהירה וחדה. בתוך פחות משעה התנער ערוץ 14 מדברי שמאי, הודיע כי דבריו משקפים את דעתו בלבד והוסיף כי לאור חומרתם לא יוזמן עוד להופיע בתוכניות הערוץ.

שלושה ימים אחר כך פרסם כספית בחשבון הטוויטר שלו סרטון שבו נראה סמיש טוען כי "ערוץ 14 תמך בצורה ברורה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר" ובשל כך הוא דורש מבנק הפועלים לחדול מלפרסם בערוץ או שיעביר את חשבונותיו שלו ושל עסקיו לבנק אחר. דקה אחרי כן פרסם את הסרטון גם הר-נבו. סמיש עצמו העלה למחרת את הסרטון לחשבון הפייסבוק שלו.

"האשמת ערוץ 14 בתמיכה ברוצח ראש הממשלה יגאל עמיר היא האשמה שקרית ובזויה, ואין לה אחיזה במציאות", טוען הערוץ, באמצעות עורכי-הדין יגאל דנינו ושרית בר, "[...] רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל הינו עדיין פצע מדמם בלב הציבוריות הישראלית, והאשמת ערוץ 14 בתמיכה ברוצח הנתעב נעשתה בכוונה לפגוע בערוץ 14".

טרם הוגשו כתבי הגנה.

10024-08-23