תביעת דיבה בסך 150 אלף שקלים שהגיש ארגון הימין עד-כאן נגד עורכת-דין שפרסמה עליו מאמר ב"הארץ" הסתיימה בפשרה ללא כל פיצוי כספי.

באפריל 2021 פרסמה עו"ד כרמל פומרנץ מאמר ב"הארץ", שניתנה לו הכותרת "עיתונאים בשבי כזבי 'עד כאן'", וזאת בעקבות דיווח על פסק-דין בהליך שבו ייצגה עו"ד פומרנץ את פעילת השלום נטע חזן.

ארגון עד-כאן טען, באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, כי עו"ד פומרנץ פרסמה עליו לשון הרע ודרש פיצוי בסך 150 אלף שקלים. בארגון טענו כי התביעה של חזן התנהלה נגד יצחק מגרפתה "אשר אינו עובד, פעיל או מתנדב בהווה או אי פעם בעבר" בעד-כאן. למרות זאת, במאמר התייחסה עו"ד פומרנץ לארגון עד-כאן כמה וכמה פעמים, ואף תהתה "האם מישהו יגבה מ'עד כאן' את מחיר השקרים?".

עו"ד פומרנץ טענה להגנתה, באמצעות עורכי-הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי-יהלום, כי ארגון עד-כאן מנסה להשתיקה ולהפחידה. לדבריה, במאמרה כלל לא נטען כי עד-כאן היתה צד להליך נגד מגרפתה או כי מגרפתה עבד בארגון, אלא שבעד-כאן השתמשו במסמכים מזוייפים שהיו בידי מגרפתה.

לדבריה, במהלך התביעה שניהלה, של חזן נגד מגרפתה, זימן מגרפתה את יו"ר ומייסד עד-כאן אבירם זאבי שהצהיר כי מסמך מזויף שהיה בידי מגרפתה הוא מסמך אותנטי. בהמשך פורסם אותו מסמך מזויף בדו"ח של עד-כאן, שלדברי עו"ד פומרנץ היה שקרי. זאבי, טענה, נמנע מלהגיע לדיון בתביעה נגד מגרפתה ולהיחקר על האותנטיות של המסמך.

עוד טענה עו"ד פומרנץ כי לא היא ניסחה את כותרת הטור אלא "הארץ", וממילא הפרסום מוגן לפי חוק איסור לשון הרע, המחריג דיווח נכון והוגן על הליכים משפטיים.

לאחרונה הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם פשרה במסגרתו תפרסם עו"ד פומרנץ הודעה הבהרה בעמוד הפייסבוק שתתנוסס במשך 24 שעות רצופות.

בהודעה ייכתב כי התביעה של פעילת השלום חזן הוגשה נגד מגרפתה בלבד וכי ארגון עד-כאן לא היה צד להליך. "ככל שניתן היה להבין מהכתבה, או ככל שמישהו הבין מהאמור בכתבה, כאילו ארגון עד-כאן נתבע גם הוא ביחד עם מגרפתה ו/או היה צד להליך שהוגש כנגד מגרפתה, אני מבהירה שלא כך הדבר ואין לי אלא להצר על כך", ייכתב בהודעה.

עוד הוסכם כי בתגובות לפרסום זה יוכלו הצדדים להתייחס להליך שהתנהל כל עוד יימנעו מהוצאת לשון הרע.

28997-04-21