הפגנה ספונטנית נערכה היום בבית המשרדים בתל-אביב שבו שוכנת מערכת אתר "וואלה", במחאה על ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר.

השר בן-גביר, יו"ר מפלגת הימין הקיצונית עוצמה-יהודית, הוא מהמרואיינים המבוקשים ביותר בתקשורת הישראלית בשנים האחרונות. אולם היום הגיע השר בן-גביר לבית "וואלה" בתל-אביב שלא לצורך ראיון אלא לפגישה אישית עם העורך ערן טיפנברון והמנכ"ל עידן אלרום. דבר הביקור נשמר בסוד מהעובדים, אך דלף ועורר חלק משוכני הבניין לפרוץ במחאה.

עד לא מזמן, בן-גביר, הגורר מאחוריו שובל הרשעות פליליות, נחשב עד לפני חודשים אחרונים לפוליטיקאי שאינו ראוי לכהן כשר בממשלת ישראל. בעמדה זו החזיק גם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שהתבטא בעניין פומבית. אחרי הבחירות האחרונות חכנסת שינה נתניהו את עמדותיו ומינה את בן-גביר, שהורשע בין היתר בעבירות של הסתה, הפרעה לשוטר ותמיכה בארגון טרור, לשר הממונה על משטרת ישראל.

השר בן-גביר הוא גם אחד הכוחות הפוליטיים שדוחפים בעוצמה הרבה ביותר לקידום חוקי ההפיכה המשטרית, שמימושה יחליש את הרשות השופטת, יקל על החרדים למסד פטור קבוע משירות צבאי ועל המתנחלים לממש שלטון אפרטהייד בשטחים ויאפשר לראש הממשלה נתניהו להימלט מאימת הדין הפלילי.

במערכת "וואלה" נשמר השקט אך עובדי חברות אחרות שמשרדיהן שוכנים בבית "וואלה" בתל-אביב הפגינו נגד השר בן-גביר. חלקם יצאו למרפסת, שרו שירים בגנות ההפיכה המשטרית ובעד הדמוקרטיה, תוך שהם מלווים שירתם בדפיקות קצובות על כל הבא ליד: סירים, כיסאות, קופסאות פלסטיק וצלחות. אחדים נופפו בדגלי ישראל, אחרים הניפו שלטי מחאה.

מטעמו של השר בן-גביר הודגש כי במערכת לא נרשמה כל מחאה. בנוסף נמסר: "ישראל היא דמוקרטיה ומותר לשר להגיע לבקר במערכת אתר חדשות ולא רק למרב מיכאלי, יאיר לפיד, בני גנץ ושאר כוכבי השמאל".

מ"וואלה" לא נמסרה תגובה.