כתב "ישראל היום" יהודה שלזינגר והחברה המפעילה את ערוץ 14 מבקשים לדחות את התביעה שהגיש נגדם עו"ד ברק כהן, בשל דברים שאמר נגדו שלזינגר בתוכנית "הפטריוטים". שלזינגר תקף את כהן בתגובה לדברים שאמר כהן על שלדון אדלסון, מי שהיה הבעלים של "ישראל היום".

בשנת 2020, כשערוץ 14 עדיין פעל תחת המותג ערוץ 20, השתתף שלזינגר, הכתב הפוליטי של "ישראל היום", בתוכנית "הפטריוטים" בהגשת ינון מגל. אחרי שחבר הפאנל, העיתונאי ביני אשכנזי, אמר שהוא מיודד עם עו"ד ברק כהן, השתלח בו שלזינגר, קרא לו "ימין מתרפס" ונזף במגל על כך שאירח אותו בתוכנית. את עו"ד כהן כינה שלזינגר "מטונף", "טינופת", "שונא ישראל" ו"אנטישמי".

בשל הכינויים "שונא ישראל" ו"אנטישמי" דרש עו"ד כהן, באמצעות עו"ד אסף דרעי, פיצוי בסך 150 אלף שקלים משלזינגר ומהערוץ. "אין ולא יכול להיות ספק בדבר חומרת הביטויים 'אנטישמי' ו'שונא ישראל', אשר מלבד היותם לשון הרע בדרגה החריפה ביותר, מציגים את התובע, בזדון ומתוך כוונה לפגוע, כאויב הפועל להשמדת עם ישראל", טוען עו"ד כהן בתביעתו.

עו"ד ברק כהן (צילום: פלאש 90)

עו"ד ברק כהן (צילום: פלאש 90)

שלזינגר טוען בתגובה, באמצעות עורכי-הדין ירון קוסטליץ ודניאל רוזנבלום, כי אמר את אשר אמר על עו"ד כהן כ"דעה אישית וסובייקטיבית" ו"בלהט הדברים". עוד מדגיש שלזינגר כי קודם לכן פרסם עו"ד כהן בחשבון הטוויטר שלו סרטון על שלדון אדלסון, הבעלים המנוח של "ישראל היום", אותו כינה "הסרסור של נתניהו", ובו אמר לו בין היתר "שלדון אתה מניאק... מספיק די חי כבר יותר מדי".

שלזינגר: "לא נתחוורה עזות המצח של התובע לטעון ל'פגיעה' בשמו הטוב שעה שהוא נוהג בעצמו להתבטא כלפי גורמים פוליטיים ו/או קבוצות שונות באוכלוסייה בהתבטאויות קשות"

הפצה מחודשת של סרטון זה, בו גידף כהן את הבוס של שלזינגר (שעוד היה אז בחיים), עמדה ברקע הדיון בתוכנית "הפטריוטים" בו אמר שלזינגר כי עו"ד כהן הוא "אנטישמי ושונא ישראל". בכתב ההגנה מציין שלזינגר כי כבר למחרת, אחרי שעו"ד כהן איים עליו בתביעה, צייץ בחשבון הטוויטר שלו "ברק צודק, הוא לא אנטישמי ושונא ישראל". שלזינגר שב והבהיר בטוויטר גם השנה: "אין מקום לאמירה כזאת. התנצלתי אז ומתנצל גם היום". שלזינגר מדגיש כי עו"ד כהן לא ציין בתביעתו כי הנתבע התנצל בפניו.

ממילא, טוען שלזינגר, מדובר בהבעת דעה אישית ולא קביעה עובדתית, כך שלא מדובר בלשון הרע ואף אם ייקבע שמדובר בלשון הרע, אין מקום לפצות את עו"ד כהן. בהקשר זה מזכיר שלזינגר בין היתר כי עו"ד כהן לא תבע אותו בגין ציוץ נפרד שבו כתב עליו שלזינגר כי הוא "עבריין מורשע, מואשם בפלילים, מאחל מוות לזקנים, מטריד ילדים וילדות, בעל פה מטונף, מפזר כרזות בבית ספר נגד נערה, מציק לאישה בבית אבות, מתנכל לשוטרים, נשים וזקנים".

שלדון אדלסון (צילום: יונתן זינדל)

שלדון אדלסון (צילום: יונתן זינדל)

עוד מציין שלזינגר פרסומים נוספים של עו"ד כהן, בין היתר כינוי של מתנחלים בתואר "יודונאצים" וטוען: "לא נתחוורה עזות המצח של התובע לטעון ל'פגיעה' בשמו הטוב שעה שהוא נוהג בעצמו להתבטא כלפי גורמים פוליטיים ו/או קבוצות שונות באוכלוסייה בהתבטאויות קשות, חמורות הרבה יותר מאותן ההתבטאויות עליהן מלין בכתב התביעה דנא".

ערוץ 14: "לצורך הכנת כתב הגנה זה, נחשפנו לכמות מדהימה של ציוצים ופוסטים של התובע ברשתות החברתיות, בהן התובע משתלח באישי ציבור בשפה גסה, נמוכה, מעליבה, מביישת, משפילה, גזענית, שאין מאחוריה ביקורת עניינית"

ערוץ 14, שכאמור נתבע גם הוא, מעלה טענות דומות במענה לתביעה, באמצעות עורכי-הדין יגאל דנינו ושרית בר: "בכתב התביעה נוצר רושם מוטעה כאילו דברי הנתבע 1 נאמרו בחלל ריק, אולם כאמור, הם נאמרו ע"י הנתבע 1 במסגרת שידור חי של תכנית 'הפטריוטים' בה השתתף כפאנליסט, בה דנו המשתתפים בנושא 'אנטישמיות ברשת', בתגובה לסרטון אדלסון", מוסבר.

ערוץ 14 מספק גם הוא דוגמאות להתבטאויות בוטות של עו"ד כהן וטוען: "לצורך הכנת כתב הגנה זה, נחשפנו לכמות מדהימה של ציוצים ופוסטים של התובע ברשתות החברתיות, בהן התובע משתלח באישי ציבור בשפה גסה, נמוכה, מעליבה, מביישת, משפילה, גזענית, שאין מאחוריה ביקורת עניינית, אלא אך ורק רצון להגיע לכמה שיותר עוקבים, מתוך הבנה (לצערנו, נכונה) כי מספר העוקבים ומידת הפרסום יגדלו ככל שההתבטאויות יילכו ויסלימו".

על רקע זה טוענים בערוץ כי לכהן אין שם טוב, וממילא סביר כי רק הרוויח מדברי שלזינגר עליו.

45140-03-23