חברת גוגל תקצה סכום של 46.5 מיליון שקל כדי לפצות משתמשים ישראלים שרכשו מנוי לאפליקציה בחנות האפליקציות של גוגל וחויבו בשני תשלומים רצופים לפחות, כך הוסכם במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה.

בשנת 2017 הגיש מרדכי מלאכי תביעה ובקשה לאישורה כתביעה ייצוגית נגד גוגל וזאת בטענה כי בחנות האפליקציות של החברה לא הובהר כראוי כי המנוי מתחדש אוטומטית, וזאת בניגוד לחוק הגנת הצרכן. את התביעה הגיש מלאכי באמצעות עו"ד אסף שילה.

בגוגל השיבו, באמצעות עורכי-הדין רות לובן, מזי אוחיון ורון יעקובי ממשרד יגאל ארנון ושות', כי יש לדחות את הבקשה בין היתר משום שהעסקה מתבצעת בין המשתמש למפתח האפליקציה ולא עם גוגל וכן משום שלא ניתן לצפות מגוגל לנסח את ההוראות במסמכיה "במונחים משפטיים ש'נתפרו' לדינה של כל מדינה ומדינה".

לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו במסגרת גישור להסכם פשרה. במסגרת ההסכם תשנה ותתקן גוגל את מסמכי ההתקשרות בינה לבין משתמשים ישראלים, כך שיובהר כי מדובר במנויים שמתחדשים אוטומטית. בנוסף תקצה גוגל כאמור 46.5 מיליון שקל לפיצוי בסך 55% מדמי המנוי למי שרכש מנוי לאפליקציה בחנות שלה ממאי 2010 ועד היום, וזאת בגין כל מנוי לאפליקציה שרכשו.

בנוסף, בית-המשפט התבקש לאשר לתובע גמול בסך כ-1.9 מיליון שקלים ולבא-כוחו שכר-טרחה בסך כ-8 מיליון שקלים.

בית-המשפט טרם אישר את הסכם הפשרה.

40212-05-17