העיתונאי רון קופמן ישלם לכדורסלן העבר דורון ג'מצ'י כ-30 אלף שקלים בגין פרסום לשון הרע, כך קבע בית-המשפט.

בשנת 2018, בתוכנית הרדיו "תוכנית הספורט" ששודרה בתחנת 103FM כינה קופמן את ג'מצ'י "אדם חלאה", "תת חלאה", "תת אדם באמת נפולת ריקבון", "ערמה של רקמות רקובות שחבל על האוויר שהוא נושם" וכן "טינופת שלא ברא השטן". בנוסף, בציוץ בטוויטר, השתמש קופמן במילים דומות לתיאורו.

בעקבות הדברים הגיש גמצ'י, באמצעות עורכי-הדין אורית חיון ואלי הלם, קובלנה פלילית נגד קופמן. גם קופמן הגיש, באמצעות עו"ד רון לוינטל, קובלנה פלילית נגד ג'מצ'י. לפני כשנתיים ביטל השופט איתן קורנהאוזר את שתי הקובלנות ובעקבות כך הגיש ג'מצ'י תביעת דיבה אזרחית נגד פרשן הספורט.

השופטת פנינה נויבירט פסקה, בניגוד להחלטת השופט קורנהאוזר, כי קופמן אחראי גם לפרסום בטוויטר. עוד קבעה כי מדובר בלשון הרע שאינה חוסה תחת הגנת תום הלב.

"איני מתרשמת כי הטחת כינויי גנאי במתכונת שנעשתה עולה כדי 'הבעת דעה' או כדי 'ביקורת' עניינית ולגיטימית על התנהגות דורון" , כתבה השופטת. "חומרת הפרסומים נעוצה בכך שהם מתייחסים לגופו של אדם ולא למעשיו, תוך שימוש במונחים חריפים באופן קיצוני. אין דבר בין רצף זה של ביטויים לבין הבעת דעה או ביקורת. אף אין לראות בפרסומים משום הבעת דעה של פרשן או מבקר, שיכולה לעיתים להיות וולגרית או בוטה, כפי שביקש רון להציג".

קופמן חויב בפיצוי בסך 25 אלף שקלים ועוד הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך 8,500 שקלים.

53246-06-20

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 323KB)