שרת התחבורה מירי רגב עושה שימוש בנכסי ציבור לצורכי תעמולת בחירות באופן המעלה חשש להפרת הוראות חוק הבחירות, כך טוענת התנועה לאיכות השלטון. בנוסף טוענת התנועה כי דוברות משרד התחבורה הפרה את הוראות התקשי"ר. שתי הטענות נובעות מפרט חריב בתגובה שמסר משרד התחבורה לשורת כלי תקשורת שדיווחו על העלייה הצפויה במחירי התחבורה הציבורית.

השבוע נודע כי מחירי התחבורה הציבורית צפויים להתייקר בכ-12%. לידיעות שפורסמו בעניין בשלל כלי תקשורת צורפה תגובה מטעם משרד התחבורה ולפיה: "מדובר בירושה שקיבלנו מהממשלה הקודמת, על התקנה של העלאת המחירים חתמו שר האוצר הקודם ליבר-מס והשרה לשעבר מיכאלי".

ההתייחסות המזלזלת לשר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן בכינוי "ליבר-מס" אופיינית לפוליטיקאית רגב, אולם במקרה הזה מדובר בתגובה של דוברות משרד התחבורה ולא של הדובר האישי של רגב.

בתנועה לאיכות השלטון פנו באמצעות עו"ד הידי נגב ורועי אשכנזי אל השרה רגב, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה והיועצת המשפטית של משרד התחבורה יעל כהן, במכתב שבו העלו את החשש כי התגובה, מעבר להיותה "מבישה", עומדת בניגוד לחוק.

"חל איסור חמור על הודעת דוברות של משרד ממשלתי שיוצאת מדוברות המשרד עצמו לעשות שימוש מובהק בפלטפורמה של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לשם קידומה הפוליטי של השרה רגב, ובאופן הנחזה לתעמולת בחירות אסורה – שכן השימוש בכינוי הגנאי של חה"כ ליברמן נועד להכפיש שר בממשלה הקודמת ולהציג באופן מיטיב את השרה הנוכחית", כתבו נציגי התנועה.

חוק הבחירות (דרכי תעמולה), הזכירו בתנועה, קובע כי "לא ייעשה שימוש, בקשר עם תעמולת בחירות, בכספים או בנכסים מוחשיים או בלתי מוחשיים של גוף מבוקר", בלי קשר לשאלה האם הפרסום נעשה בתקופת בחירות או לא.

האיסור לעשות שימוש בנכסים מכל סוג של משרד ממשלתי, לשם תעמולת בחירות, טוענים בתנועה "נדרס, על פניו, ברגל גסה על ידי דוברות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, במסגרת התגובה הרשמית שמצטיירת כפוליטית באופן מובהק. [...] משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אמור לשרת את כלל אזרחי המדינה, ומכאן שנקיטת עמדה פוליטית מובהקת לטובת השרה רגב וכנגד השר לשעבר ליברמן, מנוגדת לתכלית זו ופוגעת באופיו הממלכתי והניטרלי של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ושל העובדים בו".

בתנועה ביקשו מנמעני המכתב להבהיר את הדין לכלל עובדי משרד התחבורה ובפרט לדוברות, וכן ביקשו תגובה בטרם ישקלו צעדים משפטיים נוספים.

במקביל פנתה התנועה, באמצעות עו"ד נגב ויובל אוחיון, אל נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בדרישה כי יערוך בירור ביחס לחשש לביצוע עבירות משמעת של דובר משרד התחבורה.

במכתב הזכירו כי הוראות תקנון שירות המדינה (התקשי"ר), אוסרות על עובדי מדינה להעביר ביקורת בצורה מעליבה או פוגעת על ממשלות עבר ואוסרות על עובד ציבור לבקר ממשלה שכיהנה בעבר בפומבי.

"עולה חשש חמור שמא, דובר משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, פעל בניגוד להוראות התקשי"ר, והוציא הודעת דוברות רשמית מטעם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובה כינוי גנאי לשר האוצר הקודם. ובהתאם, חשש לקיום עבירות משמעתיות של קיום ביקורת פוליטית כזו שאסורה על עובדי הציבור", טענו בתנועה.

מדוברות משרד התחבורה לא נמסרה תגובה.