המפיק והסוכן שי נשר, בן-זוגה של העיתונאית אילה חסון, הגיש תביעת דיבה בסך 308 אלף שקלים נגד שני אזרחים שפרסמו בפייסבוק שחסון קיבלה את תפקידה ברשות השידור בזכות קרבתו של נשר לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני כחודשיים פרסם עמוס טלמור בעמוד הפייסבוק שלו פוסט תחת הכותרת "אז איך הפך ביבי את הליכוד למפלגת יחיד שתומכת בו ללא סייג? ומיהו באמת בנימין נתניהו?". בין היתר התייחס הפוסט לעיתונאית חסון וכתב כי היא "מונתה לתפקידה בין היתר בזכות קשריו של בעלה עם ביבי והמינוי של יונה ויזנטל למנהל ברשות השידור בזכות ביבי".

בכתב התביעה מצוין כי בראש הפוסט של טלמור נכתב "טופש לוק", ככל הנראה בדיחה על חשבונו של טופז לוק, יועץ התקשורת של ראש הממשלה נתניהו. נכון לרגע זה צבר הפוסט חמישה שיתופים ושני חיבובים.

יומיים לאחר מכן פרסם ששי נמרודי בעמוד הפייסבוק שלו פוסט דומה להפליא, תוך שהוא מייחס את תוכנו ל"טופס לוק". גם הוא כלל בפוסט את השורה לפיה חסון "מונתה לתפקידה בין היתר בזכות קשריו של בעלה עם ביבי והמינוי של יונה ויזנטל למנהל ברשות השידור בזכות ביבי". הפוסט הזה זכה נכון לרגע זה לשיתוף אחד (בידי נמרודי עצמו) ולחיבוב אחד.

נשר טוען בכתב התביעה כי אין לו כלל קשרים עם נתניהו וכי לא פגש בו מעולם. לדבריו, בפרסומי הנתבעים הוא הוצג כ"מאכער", וכן "כמי שנגוע בשחיתות וכמי שדואג למקורביו לתפקידים בדרכים לא לגיטימיות".

לפי נשר, הוא אינו נוהג למצות את זכויותיו בערכאות משפטיות אולם "הפרסומים מושא הליך זה, שפורסמו שוב ושוב והתפרצו כ'אש בשדה קוצים' - קוממו ופגעו במיוחד בשל אופיים המשפיל". יצוין כי חיפוש בפייסבוק מעלה עוד שלל אזרחים שפרסמו את הטקסט על נתניהו, כולל ההתייחסות לחסון. נגדם, ככל הידוע, טרם הוגשה תביעה מצד נשר.

"בניגוד לטענה הפוגענית בפרסומי הנתבעים", מוסיף נשר, "גב' חסון קיבלה את התפקיד [ברשות השידור] בכוחות עצמה ובשל כישוריה והישגיה. גב' חסון היא  עיתונאית בכירה וותיקה, אשר פרסמה כתבות רבות ומשפיעות לאורך השנים".

לדברי נשר, הפרסומים של הנתבעים עלולים לא רק לפגוע בשמו הטוב אלא גם במשלח ידו, ומזכיר כי לאורך השנים ייצג רבים מבכירי העיתונאים בישראל. בשל כל זאת דורש נשר, באמצעות עורכי-הדין דנה בטאט ואופל לוי, 154 אלף שקלים מכל אחד משני הנתבעים.

טרם הוגשו כתבי הגנה.

54354-03-23