העיתונאי החוקר, המגיש, הפובליציסט, השדרן וחבר הכנסת לשעבר ינון מגל פירסם אתמול כי בכיתה ב' 2 בבית הספר ע"ש יגאל-אלון בגבעתיים, המורה שכחה לעדכן את תמונת ראש הממשלה שעל הבריסטול הסגול התלוי על אחד הקירות בכיתה.

לפי החשיפה של מגל, מבכירי העיתונאים בישראל, המשדר כעת בערוץ 14, רדיו 103FM ובטוויטר, במקום תמונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוצגה על הבריסטול תמונתו של יאיר לפיד, יו"ר האופוזיציה. בנוסף, ליד תמונתו, אולי כאקט של התרסה נגד השלטון, נתלה גם צילום של מגילת העצמאות.

בעבר, בתקופת ההפקרות של הממשלה הקודמת, חשיפה עיתונאית כזו, של תמונה של יאיר לפיד המוצג כאילו היה ראש ממשלה, היתה אולי מטרידה ומכעיסה את העם האמיתי אך נתקלת באדישות מצד השלטונות. כיום, עם כינונה של ממשלה נוספת בראשות ראש הממשלה נתניהו, העוול שחשף העיתונאי מגל טופל במהרה: ראש העיר גבעתיים, רן קוניק, פעל באופן נמרץ, פנה למנהל מחלקת חינוך יסודי אורי מלכין והורה לו לטפל מיד במפגע.

ראש עיריית גבעתיים רון קוניק מיהר לדווח לעיתונאי ינון מגל על תוצאות הבדיקה המקיפה שערך

ראש עיריית גבעתיים רון קוניק מיהר לדווח לעיתונאי ינון מגל על תוצאות הבדיקה המקיפה שערך

עם תום הטיפול, מיהר קוניק לדווח למגל על תוצאות הבדיקה של הפרת המשילות בתחום השיפוט שלו. גורמים מטעם העירייה סרקו את הכיתות בבית הספר על-שם יגאל אלון, ומצאו כי בכל הכיתות בהן הופיע "בריסטול האזרחות" התנוססה כדין תמונתו של ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו. זאת למעט בכיתה ב' 2.

"העין השביעית" פנתה לעיריית גבעתיים בבקשה לברר אם ננקטו סנקציות כלשהן כלפי מנהלת בית הספר, או רק כלפי המורה של כיתה ב' 2, והאם מתוכנן מבצע רחב היקף של בדיקת פינות האזרחות בכלל בתי הספר בעיר?

הודעת ווטסאפ שנשלחה מראש העיר קוניק למנהל אגף החינוך היסודי בעירייה על מנת לטפל במחדל שחשף ינון מגל

הודעת ווטסאפ שנשלחה מראש העיר קוניק למנהל אגף החינוך היסודי בעירייה על מנת לטפל במחדל שחשף ינון מגל

בהמשך לחשיפה של ינון מגל, חושפת כעת "העין השביעית" באופן בלעדי כי במהלך "בחירות דמה" שנערכו בבית הספר בתקופת הבחירות לכנסת, לא נכלל שמו של בנימין נתניהו או של מפלגת הליכוד בפתקים שהוצעו לילדי כיתות ד'. לעומת זאת, בפתקים כן נמצא מקום ל"תותים", "ביסלי", "עוגיות שוקולד צ'יפס", "קרטיב". אפילו לאפשרות "לא אוהב קינוח" נמצא מקום, אבל לא למפלגות הקואליציה יהדות התורה, ש"ס, עוצמה יהודית או הציונות הדתית.

חשיפת "העין השביעית": מתוך דף הפייסבוק של בית הספר יגאל אלון בגבעתיים (צילום מסך)

חשיפת "העין השביעית": מתוך דף הפייסבוק של בית הספר יגאל אלון בגבעתיים (צילום מסך)

אתמול הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי סיכם עם יו"ר עוצמה יהודית ושר הביטחון הלאומי הרב איתמר בן-גביר על הקמת "צוות משימה מיוחד כדי להילחם נגד המסיתים למעשי רצח נגדנו". הצוות יכלול חוקרים, שוטרים, פרקליטים, אנשי שב"כ, אנשי היחידות המיוחדות בצה"ל והאקרים.

"העין השביעית" פנתה לאלי פלדשטיין, דובר השר בן-גביר, בשאלה אם כבוד השר מתכוון להפעיל את צוות המשימה המיוחד כדי לחקור מי באמת אחראי לנעשה בבית הספר יגאל אלון. מדובר השר לא נמסרה תגובה, כנראה בשל הסודיות האופפת את העניין, מטבע הדברים.