בישראל פועלים מספר ארגונים דתיים מבוססים, הפועלים לשינוי הסטטוס-קוו במדינת ישראל. לאחרונה הגישו שניים מאותם ארגונים תביעת דיבה בטענה כי הזיהוי עם ארגון שלישי פוגע בהם.

"חותם" הוא ארגון אנטי-חילוני בנשיאות הרב יעקב אריאל ובניהול עמיטל בראל, המעוניין לשנות את סדר היום במדינת ישראל. לצד "חותם" פועלים ארגונים נוספים, כמו ליב"ה ו"חזון". כולם מקדמים אג'נדה שמטרתה להעמיק את חדירת הדת למנגונים ולמוסדות ממלכתיים.

בתוך "חותם" מאוגד ארגון "בוחרים במשפחה", מייסודו של מיכאל פואה, ששם לו למטרה להצר את צעדיהם של הומואים ולסביות בישראל. הוא נלחם נגד זכותם להורות, ומטיף באמצעים שונים נגד אורחות חייהם, אותם הוא רואה כתועבה המובילה להכחדה. פואה עצמו מתנגד לתרומות דם מהומואים ובעד "טיפולי המרה נפשיים".

ארגון מוכר יותר הוא מפלגת נעם, שבבחירות האחרונות הכניס לכנסת חבר-כנסת אחד, אבי מעוז, שמונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה ויקים את "הרשות לביטחון זהותי" במסגרתה יקדם את האג'נדה הרדיקלית שלו. המפלגה רצה לכנסת על בסיס קמפיין שהבליט בין היתר שנאה ותיעוב ללהט"ב. מנהיגה הרוחני של המפלגה, הרב צבי טאו, מתאפיין ברטוריקה קיצונית של שנאה והסתה ומלחמה חסרת פשרות בקדמה ("פרוגרס", בלשונו) ובתרבות החילונית ("פוסט-מודרנה").

גילוי דעת של הרב טאו ורבנים אחרים, בהתבסס על "מחקר" של "חותם", 2018

גילוי דעת של הרב טאו ורבנים אחרים, בהתבסס על "מחקר" של "חותם", 2018

ארגון "חותם", במסגרתו פועל גם ארגון "בוחרים במשפחה", תבעו מאות אלפי שקלים מכלי תקשורת שזיהו אותם עם מפלגת נעם. לטענתם, הגדרתם כ"תומכי נעם" גורמת להם "נזק בל יתואר". בארגון דרשו גם פרסום "התנצלות בה יובהר כי בוחרים במשפחה היא תנועה חברתית ולא קשורה לשום מפלגה בכלל ולתנועת נעם בפרט". דובר "חותם", ערן שוורץ, הסביר ל"עין השביעית" כי "הפגיעה שהכי הפריעה להם היא שייחסו להם מניעים פוליטיים". לדבריו, "ל'בוחרים במשפחה' מאוד חשוב שגם תומך של הציונות הדתית, גם איש ליכוד, גם איש ש"ס, גם נגיד תומך גנץ שמאוד חשובה לו משפחה, יוכלו להזדהות איתם".

לאחר הגשת התביעה, פרסמנו כאן כי נראה של"חותם" דווקא ישנו קשר לנעם. סמנכ"ל הארגון לשעבר הוצב במקום הרביעי במפלגה במערכת הבחירות הראשונה בה התמודדה, ומייסד ומנכ"ל "חותם" הוצב במקום השישי ברשימת "יחד", המפלגה בה תמך הרב טאו, מנהיגה הרוחני של נעם, לפני הקמת המפלגה. המנכ"ל, עמיטל בראלי, היה גם ממייסדי תנועת חזון, ממנה צמחה מפלגת נעם.

על דברים אלה הגיב שוורץ כי מדובר ב"הקשר מגוחך". לדבריו, "חותם" שייכים לזרם אחר מזה של נעם. בעוד מפלגת נעם צמחה מבית מדרשו של הרב צבי טאו מישיבת הר המור, חותם קשורה יותר לישיבת מרכז הרב, ממנה התפצלה הר המור. גם ב"יחד", אומר שוורץ, בראלי לא היה מאנשיו של טאו.

הרב צבי טאו בסרטון שהופץ בידי "חותם", פברואר 2022 (צילום מסך)

הרב צבי טאו בסרטון שהופץ בידי "חותם", פברואר 2022 (צילום מסך)

"חותם" מתנערים מתווית "תומכי נעם", שהודבקה להם ב"הארץ" וב"וואלה", אולם נראה כי הרב טאו תומך גם תומך ב"חותם". באוגוסט 2018 פירסם ארגון ליב"ה גילוי דעת של רבנים, והרב טאו בראשם, שנשען על "מחקר מקיף" של "חותם". הרבנים יצאו נגד הקרן החדשה והקשר שלה ל"ארגונים בציונות הדתית". במאי 2019 יצאה לאור החוברת "האומץ לעצמאות", עיבוד שיחות של הרב טאו בעריכת יוסי מירון ודוד וכטל, שם מזכיר הרב טאו את ארגון "חותם", כורך אותו עם הארגונים ליב"ה ו"חזון" ונותן להם קרדיט כמי שקידמו את המהלך שמוביל הרב טאו נגד התרבות החילונית בישראל.

"צריך לדעת דבר נוסף", כותב טאו, "ההצלחה הראשונית של המהלך שנעשה עד כה, ע“י ארגונים כמו ליב‘‘ה, חזון וחותם, הבעת האמיתות שאינן ניתנות להכחשה, עם הבאת ההוכחות והתמיכות שלהן, גרמה לכך שהדברים יישמעו". בהמשך החוברת מזכיר הרב טאו גם את הארגון "פנים אל פנים", כמי שמעביר את התכנים הקיצוניים והקשים באופן רך ונעים.

טינופת

"האומץ לעצמאות" הוא פמפלט של שנאה לתרבות הישראלית החילונית העכשווית, אותה מכנה הרב טאו בכינויים כגון "טומאה", "זוהמה", "ניוון תרבותי", "אובדן ערכים אנושיים בסיסיים", "רשעות", "נוכלות", "כיעור" ו"טינופת". טאו מגולל בספר תיאוריית קונספירציה בסגנון "הפרוטוקולים של זקני ציון" של המשטרה החשאית הצארית או תיאוריית "מדינת העומק" המקובלת בימין הקיצוני בארה"ב. לפי טאו, אנשים עלומים פועלים באופן שיטתי להחרבת מדינת ישראל והמין האנושי כולו, באמצעות "טריקים פסיכולוגיים" ו"טריקים של פסיכולוגיית המונים".

כך למשל כותב טאו "יש כאן ניסיון חסר אחריות לתכנת מחדש את החברה האנושית. ניסיון זה נעשה על ידי אנשים בעלי 'צווארון לבן', שנמצאים מאחורי הקלעים, ואינם מעזים לעמוד קבל עם ולהסביר את מעשיהם. הם עצמם אינם מאמינים במגמות שאותן הם מובילים. כל מעשיהם נעשים מבלי שהם קיבלו לכך מנדט משום גורם, ודאי לא מן העם. האם מישהו בחר בהם?! הייתכן כדבר הזה במדינה דמוקרטית?! האם זה הגון לגנוב כך את לב העם?!". לפי הרב טאו, בניסיון להחריב את המדינה מעורבים משרד החינוך, האוניברסיטאות, המועצה להשכלה גבוהה וכמובן גם התקשורת.

הרב צבי טאו אוחז בשלט "מצעד התועבה" בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, אוגוסט 2017 (צילום מסך)

הרב צבי טאו אוחז בשלט "מצעד התועבה" בהפגנה נגד מצעד הגאווה בירושלים, אוגוסט 2017 (צילום מסך)

הסגנון הקונספירטיבי של טאו מתובל בפרנויה ותחושת רדיפה: "מי שלא מדבר בשפה זו, מי שלא משמש כשופר ל'ניו ספיק' זה, אינו ראוי לבוא בקהל. מבזים אותו, דוחים אותו. אומרים שהיום גם בצבא מי שלא חי את הערכים הללו לא יכול להיות קצין. ולא נתפלא אם בקרוב מאוד מי שלא ידבר כך יושלך לבית הסוהר". במקום אחר הוא כותב: "מטורפים כאלה מכריעים את הכף ושולטים בדעת הקהל ומנהלים את החיים הציבוריים, וכולם שותקים [...] המטורפים האלה מסנוורים את העיניים של החברה כולה ואף אחד לא מעז לדבר כנגדם".

אלמנט חוזר אחר הוא הסתה: אותם אנשים אלמוניים "פוגעים בחברה והורסים אותה", מדובר ב"נוכלים, אנשים ריקניים, חסרי אחריות ותרבות אנושית מינימלית. המניע שלהם הוא עצם ההנאה מכך שהם מצליחים מאחורי הקלעים לנהל עם שלם ולשנות את ערכיו ואת סדרי חייו", ומעשיהם "פוגעים לא רק באורח החיים הדתי אלא בעצם החיים, ולכן הם נוגעים לעם כולו. הם דומים לפצצה שנזרקה לתוך המון אדם ועומדת להתפוצץ ולפגוע באנשים רבים".

זוהמה

אולם העיסוק המודגש והבוטה ביותר של טאו הוא ביחסי מין. שם הוא נפגש גם עם התכנים של "בוחרים במשפחה", בהנהגת הפעיל האנטי-להט"בי מיכאל פואה. עיסוק זה מודגש גם בחוברת "האומץ לעצמאות", שמזכירה את ארגון "חותם". טאו כורך להט"בים עם גילוי עריות, מין עם בעלי חיים ופדופיליה:

"הם כבר הכשירו סטיות מין, ועכשיו הם עמלים על הכשרת עריות בתוך המשפחה – קשרים בין אמא ובן, אבא ובת או אח ואחות, וגם על משכב בהמה כבר מותר לדבר. קשה מאוד אפילו לשער מה עוד יש להם בקנה, לאן עוד הם מכוונים. הם מציירים את אובדן כל הערכים האנושיים הבסיסיים כדבר אידיאלי וטוב, את מחיקת ההבדל בין האדם לבהמה כקידמה ופרוגרס. כמובן שהדרך שלהם תביא את האנושות למצב נחות ממצבן של הבהמות, שאצלן אין תופעות כאלו".

"במסגרת הנסוי הזה מנסים להרוס את חיי המשפחה; מבקשים להעמיד את נטיית המין כעניין נהנתני בלבד שאינו קשור כלל להבאת חיים לעולם; מביאים לעולם ילדים שלעולם לא יכירו מי היה אביהם ומי הייתה אימם; מנסים ליצור לגיטימציה לניאוף ולגילוי עריות בתוך המשפחה; גם משכב בהמה עומד כבר על הפרק; וכבר התחילו להשמע קולות שפדופיליה היא דבר נורמלי. את כל הכיעור הזה מנסים לצייר כגן עדן עלי אדמות, ואת התכנים הללו פועלים להנחיל גם לילדים קטנים בגני הילדים".

"אנשים בעלי נטיות הפוכות הם פגועים, וצריך לטפל בהם. איך אפשר לכנות את הקריאה לטפל במחלה הזו בשם 'עלבון'?! הלא מי שמונע מהם טיפול הוא הפוגע בהם, שהרי הוא קובר אותם לנצח במחלתם ובאומללותם! הדבר הזה הוא גילוי עריות, שהתורה מחייבת עליו מיתה. מעבר לכך, הוא מנתק לגמרי את הנטיה המינית מהבאת חיים לעולם וקובר אותה בנהנתנות אנוכית פרטית, בזוהמה ולכלוך".

הרב טאו הואשם לאחרונה על-ידי שתי נשים בתקיפה מינית, אחת מהן טענה כי ניסה לאנוס אותה והשנייה כי אנס אותה מספר פעמים ולאורך זמן. טאו מעולם לא הגיב לטענות. בדצמבר האחרון דווח ב"כאן" כי המשטרה תסגור את תיק החקירה בנושא "לאחר שלא נמצאה תשתית ראייתית הדרושה ברף הפלילי לביצוע עבירות מין". אלא שהחודש פורסם ב"סרוגים" כי החקירה דווקא נמשכת.

דובר "חותם" לא הגיב לפניית "העין השביעית".