האם יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין ד"ר יפעת בן חי-שגב קיבלה מסרים לפיהם ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו מצפה ממנה לזרז את אישור עסקת בזק-yes, שהיתה שווה מאות מיליוני שקלים לחברו שאול אלוביץ'? בחקירתה ברשות ניירות-ערך השיבה בן חי-שגב בחיוב. בחקירתה אתמול והיום במסגרת משפט המו"לים בבית-המשפט המחוזי בירושלים, בידי נציגת התביעה עו"ד יהודית תירוש, השיבה העדה בן חי-שגב בשלילה מעורפלת.

עו"ד תירוש, למרות שהותר לה לחקור את העדה בחקירה נגדית, בחרה לא להתעמת איתה והניחה לה להשאיר את הסתירה הזו, וסתירות נוספות, באיזור דמדומים לא ברור. כשיגיע שלב הסיכומים, תבקש כנראה התביעה כי תתקבל הגרסה שמסרה בן חי-שגב ברשות ני"ע, ולא זו שמסרה בבית-המשפט. לצורך זה תצביע בוודאי על הפערים בין הגרסאות ותנסה לערער על אמינות הגרסה המאוחרת.

אחד האירועים שעמדו במרכז חקירתה של בן-חי שגב היום התרחש מתישהו באביב 2015, אולי ב-31.5.15, אז הזמין המנכ"ל המיועד של משרד התקשורת פילבר את יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין בן-חי-שגב לפגישת עבודה ראשונה. המקום: קפה קפית, סניף פתח-תקווה, בית-הקפה החביב על פילבר שבמקרה היה סמוך גם לביתו וגם לביתה של בן-חי-שגב.

בפגישה הזו, העידה בן-חי-שגב בחדר החקירות של רשות ני"ע, פילבר אמר לה שמבחינת שר התקשורת (וראש הממשלה) בנימין נתניהו אישור עסקת בזק-yes הוא "בעדיפות גבוהה". "אם אצל השר זה בעדיפות גבוהה – זה יהיה בעדיפות גבוהה גם במועצה", אמרה בן-חי-שגב לחוקרים.

עד המדינה שלמה פילבר (מימין) ונאשם מס' 1 בנימין נתניהו, ביהמ"ש המחוזי בירושלים, 31.5.22 (צילומים: פלאש 90)

עד המדינה שלמה פילבר (מימין) ונאשם מס' 1 בנימין נתניהו, ביהמ"ש המחוזי בירושלים, 31.5.22 (צילומים: פלאש 90)

העסקה, אחת משלל תמורות שעל פי כתב האישום במשפט המו"לים העניק הנאשם נתניהו לבעלי השליטה בבזק, הנאשמים שאול ואיריס אלוביץ', הזרימה מאות מיליוני שקלים לחברה הפרטית שלהם בדיוק בתקופה שהיתה שרויה בחובות עתק ונזקקה נואשות להנשמה פיננסית. בדירקטוריון חברת בזק אישרו את העסקה אך קצבו את האישור בזמן ודרשו לקבל מכל הגורמים המקצועיים אישור ללא תנאי עד ה-23.6.15. אחד הגורמים הללו היה משרד התקשורת, ולצורך אישורו המשרד היה זקוק להמלצת המועצה לשידורי כבלים ולוויין.

אתמול, אחרי שבן-חי-שגב חרגה בעדותה בבית-המשפט מדבריה בחקירת רשות ני"ע וטענה כי החקירה שם היתה "חובבנית, רשלנית ומגמתית", הותר לפרקליטות לחקור אותה בחקירה נגדית (מבלי להכריז עליה עדה עוינת). בתשובה לשאלה על אותה פגישה עם פילבר אישרה בן-חי-שגב כי אכן שמעה ממנו דברים ברוח זו, כי נתניהו מעוניין בקידום העסקה, אך ציינה כי ממילא קיבלה עוד קודם לכן הנחיה ישירה מנתניהו לקדם את האישור.

היום (14.12) נפתח המשך החקירה הנגדית של בן-חי-שגב בידי הפרקליטות, בציטוט מתוך עדותו של פילבר בבית-המשפט על אותה פגישה. שוב אישרה בן-חי-שגב כי בפגישת העבודה הראשונה שלה עם פילבר, שנמשכה כשלוש שעות, עלה בין היתר נושא המיזוג. "אני נשאלתי איפה זה עומד ואמרתי שמבחינתי יש כבר את האישורים של המשרד והיועץ המשפטי והשב"כ ויש איזה פקק שנוגע לייעוץ כלכלי ושאני מקווה שזה ישתחרר".

"מה זה 'השר מבקש?' היה לי דיאלוג עם השר, בואו. הוא היה שר התקשורת. [...] מה זה 'השר מבקש'? הוא יכול היה להרים לי טלפון ולבקש כמו שעשה בנושאים אחרים"

בהמשך התבקשה להתייחס לדברי פילבר כשהוא נחקר במשטרה, לפיהם פנה לבן-חי-שגב כדי לתת "פוש" ולדרבן אותה להזדרז עם מתן אישור המועצה וזאת משום ש"יש בקשה של השר לקדם את זה". העדה השיבה במענה שהסב קורת רוח ניכרת לבאי-כוח הנאשמים.

"עולה פה המון 'השר מבקש', 'השר מבקש'", אמרה. "היו נושאים ששר התקשורת וראש הממשלה פנה אלי באופן אישי וביקש, נושאים מקצועיים. הוא יכול היה לעשות את זה גם במקרה הזה. מה זה 'השר מבקש?' היה לי דיאלוג עם השר, בואו. הוא היה שר התקשורת. [...] מה זה 'השר מבקש'? הוא יכול היה להרים לי טלפון ולבקש כמו שעשה בנושאים אחרים".

מצב של ערפול זיכרון

ד"ר בן-חי-שגב מילאה לאורך השנים שורה של תפקידים בענף התקשורת: מלבד ניהול מועצת הכבלים והלוויין, היא היתה מנכ"לית הוועדה למדרוג, שמודדת את הרייטינג של ערוצי הטלוויזיה; סמנכ"לית דוברות והסברה בעיריית חולון וחברת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. כיום היא דירקטורית בחברת החדשות של ערוץ 13.

היום, לאורך כל החקירה הנגדית של הפרקליטות, נזהרה עו"ד יהודית תירוש, מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מיסוי וכלכלה, שלא להתעמת יתר על המידה עם בן-חי-שגב. הטקטיקה הזו לא הניבה שיתוף פעולה. בן-חי-שגב הרבתה לטעון שאינה זוכרת את האירועים עליהם נשאלה, ופעם אחר פעם העדיפה לא להשיב תשובה נחרצת אלא לענות בשאלה, בתשובה סתומה או פשוט להפנות את עו"ד תירוש לעיין בעצמה במסמכי המועצה.

עו"ד יהודית תירוש מהפרקליטות ועו"ד בעז בן-צור, סניגורו של נתניהו, ביהמ"ש המחוזי בירושלים, 17.5.22 (צילום: יונתן זינדל)

עו"ד יהודית תירוש מהפרקליטות ועו"ד בעז בן-צור, סניגורו של נתניהו, ביהמ"ש המחוזי בירושלים, 17.5.22 (צילום: יונתן זינדל)

פעמים רבות השיבה בן-חי-שגב באופן עקיף ביותר לשאלות של עו"ד תירוש, וחזרה על קובלנותיה לגבי חקירת רשות ני"ע. גם הסנגורים, עו"ד בעז בן-צור ועו"ד ז'ק חן, הרבו להתנגד לקווי החקירה של הפרקליטות, כך שבסופו של דבר למרות שכמעט כל יום הדיון הוקדש לחקירה הראשית/נגדית של התביעה, העדה לא סיפקה קביעות עובדתיות רבות.

כך, לדוגמה, כשעו"ד תירוש שאלה את בן-חי-שגב האם ידעה מה היתה עמדתו של פילבר עצמו לגבי עסקת בזק-yes השיבה העדה בשלילה. אחרי שהתובעת הקריאה לעדה קטע מחקירתה ברשות ני"ע, שבו היא אומרת בפירוש כי ל"מומו", הוא שלמה פילבר, היה "רצון לאשר" את העסקה, אמרה העדה בבית-המשפט: "מה שהקראת כרגע זה דוגמה קלאסית למה שאמרתי אתמול. מעניין אותי באיזה שלב של העדות נשאלתי את הדברים האלה כי אמרתי שהמתודולוגיה שבה התקיימה העדות הזו הביאה אותי למצב של ערפול זיכרון".

עו"ד תירוש הציגה תרשומת של היועץ המשפטי של המועצה לשידורי כבלים ולוויין, בעקבות פגישה שלו עם בן חי-שגב. בין היתר כתב שם כי שמע ממנה שנתניהו "נחוש" להביא לאישור העסקה במועצה עוד בטרם יפוג תוקף האישור

עו"ד תירוש העירה כי השאלה והתשובה של בן-חי-שגב שזה עתה הקריאה, אירעו כשעתיים מתחילת החקירה ברושת ני"ע, וכי העדה הסבירה כי ממילא ידעה מה עמדת משרד התקשורת שכן במועצה שבראשה עמדה היו חברים נציגי המשרד. "הדברים שאמרתי בחקירה הם לא מלאים, הם פשוט לא מלאים. אני לא רוצה להיכנס שוב לדרמה הזו", הוסיפה.

גם עו"ד תירוש לא רצתה להיכנס שוב לדרמה של יום קודם לכן, וציינה כי כל מבוקשה הוא לדעת מדוע בחקירתה ברשות ני"ע התייחסה בן חי-שגב ספציפית לפילבר, כאילו גם הוא הביע עמדה לקידום ואישור העסקה. "אין לי מה להגיד", השיבה העדה. "אני אמרתי את הדברים שאמרתי במילים שלי, אלה המילים שלך. אני צריכה להגיב על זה? כאילו…".

בהמשך החקירה הציגה עו"ד תירוש בפני העדה תרשומת שערך לעצמו עו"ד דוד קובסניאנו, היועץ המשפטי של המועצה לשידורי כבלים ולוויין, בעקבות פגישה שלו עם בן חי-שגב. בין היתר כתב שם כי שמע מיו"ר המועצה שנתניהו "נחוש" להביא לאישור העסקה במועצה עוד בטרם יפוג תוקף האישור.

במענה לשאלת עו"ד תירוש על בסיס מה אמרה ליועץ המשפטי שלה כי שר התקשורת נתניהו "נחוש" להביא לאישור העסקה במועד השיבה בן-חי-שגב "כי זה היה הרושם שלי". במענה לשאלת ההמשך "ממה הרושם נוצר?" השיבה העדה: "כולם עובדים במרץ, אז למה אנחנו עובדים במרץ? גם המשרד וגם המועצה, ואני חוזרת ואומרת זו גם היתה הדעה שלי שצריך להביא את זה לידי גמר".

"אני זוכרת שהוא הלך סחור סחור והוא מאוד נזהר ולי היתה חוסר נוחות [...] לא נאמר שום דבר במפורש, לא עלה השם של בזק, זה היה פיל בחדר שהיה ברור על מה מדובר. לא אהבתי את זה בלשון המעטה"

בחקירתה ברשות ני"ע העידה בן חי-שגב גם על פגישה שהיתה לה עם דוד שרן, מנהל לשכת ראש הממשלה נתניהו, ועם איתן צפריר, ראש מטה נתניהו במשרד התקשורת. גם בפגישה הזו, מסתבר, עלה הצורך לקדם את אישור עסקת בזק-yes.

אחרי שתחילה לא זכרה פרטים על הפגישה, אמרה לפתע בן חי-שגב לחוקר רשות ני"ע: "עכשיו אני משחזרת שכן עלה משהו בפגישה הזאת בעניין הזה של המיזוג. [...] אני זוכרת שאמרו שעניין האישור עלה וביקשו ממני ואני הרגשתי אי נוחות והתחמקתי, אני לא מינוי שלהם, אני נתפסת כשמאלנית, אבל אני כן זוכרת שהיה שם איזה פיל בחדר".

בתשובה לשאלות החוקר ברשות ני"ע על דברי שרן בפגישה השיבה אז בן חי-שגב: "אני זוכרת שכן עלה שם נושא המועצה. וזה היה זה. אני אמרתי שהמועצה תבדוק כל דבר שיתקבל. לא אמרתי שום דבר אחר. [...] אני זוכרת שהוא הלך סחור סחור והוא מאוד נזהר ולי היתה חוסר נוחות [...] איתן מאוד החמיא לי. לא נאמר שום דבר במפורש, לא עלה השם של בזק, זה היה פיל בחדר שהיה ברור על מה מדובר. לא אהבתי את זה בלשון המעטה. לא נאמר, נרמז כמה זה חשוב לשר. זה אפילו לא נאמר שזה חשוב. אני אפילו לא יודעת להסביר את זה. זו שיחה שלא נאמר בה כלום ונאמר הכל".

עו"ד תירוש ביקשה מהעדה להתייחס לדברים שאמרה בחקירתה, כאילו אנשיו של נתניהו רמזו לה שברצונם שתקדם את אישור העסקה.

דוד שרן בביהמ"ש, ספטמבר 2017 (צילום: יהודה חיים)

דוד שרן בביהמ"ש, ספטמבר 2017 (צילום: יהודה חיים)

"זו דוגמה מצוינת לטקטיקות הפסולות שהתייחסתי אליהן ביחס לחקירה", השיבה. "צריך לראות כמה זה מתחיל וכמה לוחצים עלי כדי לחלץ ממני תשובה שתניח את דעת החוקר. [...] אפשר לראות את הדינמיקה, אני אומרת 'לא זוכרת' ולוחצים עלי לזכור".

עו"ד תירוש העירה כי בחקירתה ברשות ני"ע העדה אמרה מיוזמתה ומזיכרונה "אני משחזרת" ואז החלה בסיפור המעשה. "אני אומרת לך שאת כאן מספרת מיוזמתך בלי שלוחצים עלייך ואת מספרת שכן עלה משהו בפגישה הזו", אמרה עו"ד תירוש.

"לאחר שלוחצים עלי", התעקשה בן חי-שגב.

"ואת מספרת על תחושה של אי נוחות שהרגשת", המשיכה עו"ד תירוש.

"מה השאלה?", אמרה בן-חי-שגב.

"את לא זוכרת שום דבר מהדבר הזה?", שאלה עו"ד תירוש על הפגישה עם שרן וצפריר.

"אני זוכרת טוב מאוד כיצד ניסו להוליך אותי שולל וכיצד ניסו להוביל אותי לקבל תשובה כזו", השיבה העדה.

לא מבינה מה ההיתממות

כשבן חי-שגב נשאלה בחקירתה ברשות ני"ע מתי התחילה לטפל באישור המיזוג טענה כי כשהגיעה לתפקיד יו"ר המועצה "היו הרים של עבודה" ולכן לקח זמן עד שהחלה לעסוק בכך. "אני מניחה שזה היה בערימה של כל הניירות שחיכו לי, אני משערת שזה היה שם בין הדברים". אתמול, לעומת זאת, בעדותה בבית-המשפט, בן חי-שגב טענה כי מהרגע הראשון אישור העסקה היה "הדבר הראשון במעלה בסדר העדיפויות".

כשהתבקשה להסביר את הפער בין הגרסאות הפנתה העדה את התובעת ליומן שלה, כדי שתעיין בו ותסיק לבד את המסקנות. עו"ד תירוש התעקשה והעדה אמרה לבסוף: "זה היה בין כלל הדברים, והיו הרבה מאוד דברים חשובים".

אבי ברגר לפני עדותו במשפט המו"לים, 26.10.21 (צילום: אורן פרסיקו)

אבי ברגר לפני עדותו במשפט המו"לים, 26.10.21 (צילום: אורן פרסיקו)

דווקא מאחת ההאשמות הבוטות ביותר של יום חקירתה הקודם נסוגה בן חי-שגב. ביום חקירתה הראשון טענה כי המנכ"ל שקדם לפילבר, אבי ברגר, "השתמש בסמכותו כדי לעכב ולמנוע את התקדמות הטיפול במיזוג בזק-yes". לטענתה, הוא ניצל את העובדה שעמד בראש ועדת המכרזים של המשרד כדי לעכב הוצאת מכרז לבחירת יועץ כלכלי למועצה, שהיה נחוץ לה כדי לאשר בין היתר את עסקת בזק-yes. בן-חי-שגב אף נקבה במניעים של ברגר: "היתה אז איזושהי מדיניות רגולטורית שלפיה אין לתת 'הטבות' – במרכאות, ואני מבקשת לשים את המילה 'הטבות' במרכאות – לבזק, בגלל הוויכוחים עם החברה והעניינים המשפטיים מולה".

"האם את אומרת בברגר עיכב מכרז שנוגע להרבה מאוד נושאים שהמועצה מטפלת בהם רק על מנת להתנכל לבזק?". "שמעת אותי משתמשת בביטויים האלה?. כי אני לא זוכרת שהשתמשתי בפועל נ.כ.ל. מה השאלה? אני לא מבינה על מה השאלה". "אם לא אמרת אז לא אמרת"

עו"ד תירוש הזכירה לעדה כי הייעוץ הכלכלי למועצה נועד לשרת אותה בשורה של סוגיות, ולא רק לאישור עסקת בזק-yes. "האם את אומרת בעצם שעיכב מכרז שנוגע להרבה מאוד נושאים שהמועצה מטפלת בהם ובכלל זה עסקת בזק-yes רק על מנת להתנכל לבזק?".

"שמעת אותי משתמשת בביטויים האלה?", השיבה בן-חי-שגב בשאלה. "כי אני לא זוכרת שהשתמשתי בפועל נ.כ.ל. מה השאלה? אני לא מבינה על מה השאלה".

"אם לא אמרת אז לא אמרת", אמרה עו"ד תירוש.

"להתנכל זה לא. בואי...", הוסיפה העדה.

בהמשך לשאלות המשך של עו"ד תירוש, לגבי האפשרות שברגר "עיכב" את המכרז אמרה העדה: "אני יודעת ואני חוזרת ואומרת שהיתה בקשה לייעוץ כלכלי שנדחתה והושעתה והותלתה. מאיזה טעמים? אני מציעה לשאול את אבי ברגר".

"אתמול זה היה נשמע קצת אחרת", העירה עו"ד תירוש, "שאת יודעת מאיזה טעמים. שדיברת איתו".

"אני יכולה לשער", השיבה העדה.

"אה... אם זו השערה...", אמרה עו"ד תירוש.

"אף אחד לא בא בגלוי ואמר", הסבירה העדה. "בואו. אני לא מבינה מה ההיתממות פה".

הר הבית בידינו

אחרי שפילבר החליף את ברגר כמנכ"ל משרד התקשורת יצא המכרז לדרך ומועצת הכבלים והלוויין שכרה חברת ייעוץ כלכלי בשם עדליא. בשל לחץ הזמן, המועצה דרשה מהחברה לספק חוות דעת מקצועית על עסקת בזק-yes בתוך ימים בודדים. עו"ד תירוש הציגה לעדה מסמכים לפיהם היתה תקשורת בינה לבין החברה בשבת וטענה כי מדובר בפעולה חריגה שנבעה מהרצון לעמוד בלוח הזמנים שהקציב דירקטוריון בזק. בן-חי-שגב הכחישה וטענה כי זה טריוויאלי מבחינתה לעבוד גם בשבתות. העדה עמדה על כך גם אחרי שהתובעת הציגה לה התכתבויות לפיהם גורמים אחרים במועצה חשבו שמדובר במעשה חריג שאינו צריך להישנות.

ב-23.6.2015, היום האחרון שבו ניתן היה לאשר את העסקה מבחינת דירקטוריון בזק, התכנסה המועצה ולאחר דיון ארוך ומעמיק נתנה את המלצתה פה אחד. "הר הבית בידינו! אושר", כתבה בן-חי-שגב לפילבר.

צנחנים ליד הכותל המערבי בירושלים, לאחר שחרור העיר העתיקה במלחמת ששת הימים, 7.6.1967 (צילום: דוד רובינגר, לע"מ)

צנחנים ליד הכותל המערבי בירושלים, לאחר שחרור העיר העתיקה במלחמת ששת הימים, 7.6.1967 (צילום: דוד רובינגר, לע"מ)

"זו שפת הדיבור שלי", הסבירה העדה בבית-המשפט את השימוש בביטוי על הר הבית. "אני מרבה להשתמש בדימויים וסמלים, זה עוד מלימודי הספרות שלי. התייחסתי לכך שכל האירוע הזה היה רצוף בהרבה מאוד רגליים שניסו לשים, אני לא מבינה למה לא מאשרים ועושים עיכובים ומבחינתי התחושה היתה שעל כל צעד שאני מנסה לעשות מנסים להחזיר אותי 1000 צעדים אחורה ואני נתקלת בחסימות".

עו"ד תירוש ציינה כי בחקירתה ברשות ני"ע נשאלה האם האישור היה חשוב לה והשיבה: "לי? זה היה חשוב לשר". החוקר שאל את בן-חי-שגב האם הביטוי "הר הבית בידינו" מסמל תהליך קשה שהסתיים בהצלחה. "כאן הייתי מצפה", אמרה עו"ד תירוש, "שתגידי 'כן, היה תהליך מאוד קשה, שמו לי רגליים, מקלות בגלגלים', אבל את אומרת 'אני לא רואה את זה ככה, זה עניין של פרשנות, המועצה דנה והמועצה החליטה. אני מדווחת לו כדי שידווח לשר כי השר מבקש לתת עדיפות'".

"לא עדכנתי אותו כדי שיעדכן את השר", טענה בן-חי-שגב, "אני עדכנתי את השר באופן אישי, ישיר, מה זאת אומרת? יצא מכתב ממני לשר".

"אז את חוזרת בך מהדברים האלה?", שאלה עו"ד תירוש.

"אני לא חוזרת בי מהדברים, אני רק מבארת אותם כי גם את זה צריך להכניס לתוך קונטקסט".

שר התקשורת עושה לייקים

חלק אחר בחקירה הנגדית של בן-חי-שגב בידי התביעה הוקדש למניעים האפשריים שהובילו אותה לשנות את גרסתה מהחקירה ברשות ני"ע. עו"ד תירוש הציגה לעדה כתבות מ"דה מרקר" שבהן הובעה ביקורת על המועצה.

בעקבות התנגדות הסנגורים, ולאחר שהעדה יצאה, הסבירה עו"ד תירוש כי הכתבות שהציגו את פועלה במועצה כלא תקין, לצד פרסומים נוספים שצצו מאז החל המשפט והטילו בה דופי, יכולים לתרום "להבין את העדות שלה כאן בדוכן העדים לעומת העדות שלה בהודעה".

השופטים דחו את ההתנגדות ואישרו את השאלה אולם כשחזרה בן-חי-שגב לאולם טענה כי העניין הזה "לא מזיז לי כהוא זה". בהמשך הסבירה: "אני 30 שנה בעולם התקשורת. אם הייתי מתרגשת מכל בדל מידע שמפורסם לא הייתי צוברת 30 שנה בעולם הזה".

בשלב זה ביקשה עו"ד תירוש מהעדה שתאשר לה שבעבר הגישה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה בעקבות הכפשות נגדה ברשתות חברתיות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם איוב קרא בעת שכיהן כשר התקשורת. הכנסת, יוני 2018 (צילום: יונתן זינדל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם איוב קרא בעת שכיהן כשר התקשורת. הכנסת, יוני 2018 (צילום: יונתן זינדל)

"תני את ההקשר המלא", ביקשה בן-חי-שגב ופצחה במונולוג קצר שהוקדש לפרשה ספק פלילית שמעולם לא נחקרה, הלחץ שהפעיל נתניהו לקדם את אישור שידורי החדשות בערוץ 20, ערוץ ימני שתומך באופן מובהק בנתניהו, ונמצא בבעלות בנו של אוליגרך גיאורגי אשר לפי תחקיר של "דה-מרקר" מ-2018 נהנה משירותי יחסי-הציבור של נתניהו לחברתו "ווטר ג'ן", שעוסקת בטכנולוגיות לטיהור מים.

"אני התלוננתי אצל היועץ המשפטי לממשלה מפני שבתקופה שאיוב קרא היה שר התקשורת הוא הפעיל עלי לחצים בלתי מתפשרים לתת לערוץ 20 רישיון לשידורי חדשות, ולא זו בלבד שהוא הפעיל עלי לחצים הוא גם איים עלי בדיונים בכנסת והשתתף ברצח אופי שכלל את הבנות שלי ברשתות החברתיות שהוא עשה בתור שר לייקים [הכוונה שהשר קרא סימן "לייק" על פוסטים בגנות בן חי-שגב ברשתות החברתיות; א.פ]. על זה התלוננתי, רק בגלל שהבנות שלי שורבבו לעניין הזה. לא בגלל שמישהו כתב עלי משהו".

בהמשך הוסיפה העדה: "אם הייתי מעלה את הנושא הזה הייתי מעלה אותו בהקשר אחר, כדוגמה לאיך החלטות פוליטיות יצרו פה שרשרת, מפולת של אבנים וגררו התערבות בוטה ורמיסה ברגל גסה של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה בפעולה של המועצה, כי היתה קונספציה שהמועצה מוטה ואני לא אאפשר את זה יותר, פגיעה בשמה של המועצה".

כבר לפני כשלוש שנים חשף ספי עובדיה בחדשות 13 כי בשנת 2017 נתניהו דרש משר התקשורת ומקורבו דאז איוב קרא לנקוט בצעדים דרסטיים כדי לקדם במהירות את המועצה לאשר לערוץ 20 לשדר חדשות. "אתה יכול לפזר את המועצה?" התעניין נתניהו אצל קרא, ומיד בהמשך הציע "למה לפזר? בוא נבטל אותה".

בסופו של דבר המועצה לא בוטלה, ואיש אמונו פילבר הוביל תיקון לחוק שאפשר לערוץ 20 לשדר חדשות.

משל השמשה המנופצת

כשנותרו רק חמש דקות לדיון התעקש עו"ד בעז בן-צור, בא כוחו של הנאשם נתניהו, להתחיל בחקירה הנגדית מטעמו.

העדה אישרה לבקשתו כי בחקירתה ברשות ני"ע הפעילו עליה לחץ כדי שתגיד שהמלצת המועצה לאשר את העסקה ניתנה עקב הליך לא תקין, ושהליך המינוי של חברת הייעוץ הכלכלית היה אף הוא לא תקין, אך היא עמדה ועדיין עומדת על עמדתה כי פעלה כיאות בשירות הציבור.

"אני גם זוכרת שהשתמשתי במשל הרכב", סיפרה לעו"ד בן-צור. "ואמרתי למה הדבר דומה? לכך ששנינו עומדים פה ורואים אדם שמנפץ זגוגית רכב. אתם אומרים 'זה גנב' אני אומרת 'זה אוטו שלו'. כן, אדם פרץ כי איבד את המפתח שלו'. הפרשנות שלהם ניסתה לעוות את זה, ולכן נתתי את המשל הזה"

בהמשך אישרה בן-חי-שגב כי נתניהו עצמו מעולם לא דיבר איתה לא מילה ולא חצי מילה על אישור העסקה. לבסוף טען עו"ד בן-צור כי אם פילבר נפגש איתה בקפה קפית ב-31.5.15 הוא ממילא לא יכול היה להגיד שהוא מבקש בשם השר נתניהו לקדם את המלצת המועצה לאישור עסקת בזק-yes שכן "ב-31.5, לפי כל שיטה, פילבר לא נפגש ודיבר עם נתניהו מילה וחצי מילה"

חקירתה של בן חי-שגב בידי עו"ד בן-צור תתחדש ביום שני.

67104-01-20

להורדת הקובץ (PDF, 1.18MB)

משפט המו"לים