איך שקיפות יכולה להשפיע על מחיר החשמל או לשפר את השירות הגרוע בדואר? אנחנו מטפסים מלמטה למעלה, אז נא להתרכז.

שני הגופים שאחראיים לכך כיום הם חברות ממשלתיות - חברת החשמל ורשות הדואר. מי שמפקח על הבוסים שלהן היא ראש רשות החברות. שמה בישראל - עו"ד מיכל רוזנבוים. כדי שהיא תעשה את העבודה שלה כמו שצריך (למשל - לבצע כראוי את הפרטת הדואר שעומדת על הפרק) יש מי שמפקח גם עליה. ולענייננו - מפקח שהיא לא תפעל באופן מושחת עבור מקורבים.

במקרה שלה, צריך לפקוח שבע, או אולי 17 עיניים: בן זוגה הוא אלי קמיר, מגה-לוביסט שמשרת לקוחות עסקיים חזקים מאוד, כאלה שיודעים לעשות עלינו קופה בכל דרך.

כתבנו בעבר על כך שאסור למנות אותה בגלל זה - הרי יש פה ים של אינטרסים שעלולים לבוא על חשבוננו. אבל הממשלה הקודמת עשתה זאת בלי למצמץ.

ועכשיו, אחרי שמונתה, משרד האוצר הוא זה שצריך לפקח עליה. בשביל זה יש הסדר מניעת ניגוד עניינים, שמפרט את רשימת הגופים שיש לה קשר אליהם. הפעם דרשו ממנה באופן חריג לעדכן את הרשימה כל שלושה חודשים. המטרה יפה: לעקוב אחרי שינויי הלקוחות של בן הזוג הלוביסט.

ומי יפקח שמשרד האוצר באמת עושה את זה?

אנחנו. חצי שנה עברה וביקשנו לראות את הרשימה החדשה. ומה קרה? לפי משרד האוצר היא הגישה הכל בזמן, אבל פתאום היועצים המשפטיים שם טוענים שהמסמך לא פומבי! זה לא ייגמר כאן. נמשיך לעקוב ולא נרפה מהנושא החשוב.