תאגיד השידור הישראלי הוסיף הבהרה לפרסום שנגע לרב דב דומב, לשעבר אב בית הדין הרבני בתל-אביב, זאת בהתאם להסדר גישור שנחתם לאחרונה בין הצדדים. ההסדר בא בעקבות תביעת דיבה בסך 400 אלף שקלים שהגיש הרב דומב נגד התאגיד וכמה מעיתונאיו.

ב-9.3.21 פורסמה באתר התאגיד ידיעה שבכותרת המשנה שלה נכתב: "בעלת צרכים מיוחדים: הביא לגירושין במרמה מבעלי תמורת צ'ק על שמו". בידיעה, מאת כרמלה מנשה ואורן אהרוני, נטען בין היתר כי נגד הרב דומב נחשפה תלונה "על גירושין שלכאורה ערך במרמה". באותו היום שודר בתוכנית "סדר יום" של כאן ב' ראיון עם עם סיון קייזר, אותה בעלת צרכים מיוחדים, ובערבו של היום שודרה במהדורת החדשות המרכזית של כאן 11 כתבה שגם בה נכלל ראיון עם קייזר. בשני הראיונות הועלו טענות דומות כלפי הרב דומב.

הרב דומב דרש, באמצעות עורכי-הדין יחיאל וינרוט ואריאל פריש פיצוי בסך 400 אלף שקלים בטענה לפרסום לשון הרע. לדבריו, הוא מעולם לא היה שותף למרמה או קנוניה שהביאו לגירושין, ואף לא ידע על קנוניה שכזו. התביעה הוגשה נגד התאגיד, ונגד נויבך, מנשה ואהרוני.

הנתבעים טענו להגנתם, באמצעות עורכות-הדין טל ליבליך ורעות פרידנרייך, כי הרב דומב בחר להגיש תביעה נגד פרט אחד מתוך פרסום אחד על אודותיו, תוך שהוא מתעלם מטענות קשות בהרבה שהוטחו בו על ידי התאגיד. כותרות הכתבה המלאות היו: "השיחות, הפקס וההונאה לכאורה: תלונות נוספות נגד אב בית הדין לשעבר. עקב חשיפת ההטרדה המינית לכאורה בכאן חדשות - תלונות נוספות נגד הרב דומב. אב גרוש טוען: דומב היה בקשר טלפוני תמוה עם בת הזוג שלי - בזמן שדן במשמורת על בננו. עורך הדין גילה - הגרושה ביקשה שישלחו פקסים לביתו של דומב, ששימש כמגשר בתיק שלה. בעלת צרכים מיוחדים: הביא לגירושין במרמה מבעלי".

כותרת הידיעה באתר התאגיד, עם ההבהרה שנוספה לאחר הפרסום

כותרת הידיעה באתר התאגיד, עם ההבהרה שנוספה לאחר הפרסום

לגופן של טענות התביעה טענו בתאגיד כי גם אם נפלה שגגה בפרט מסוים בפרסומים, הרי שהכותרת לידיעה ממילא שונתה לפנים משורת הדין עוד בטרם הוגש כתב התביעה, ואין בשגגה לגבי פרט לוואי כדי לגרוע מהגנת אמת דיברתי הקבועה בחוק איסור לשון הרע. בתאגיד התעקשו כי לולא מעורבותו של הרב דומב לא היה ניתן גט במרמה לקייזר.

לאחרונה הודיעו הצדדים כי הגיעו להסדר גישור ולפיו התאגיד יתקן את הפרסום באתר כך שיימחקו המילים "הביא לגירושין במרמה" וכן "גירושין שלכאורה ערך במרמה". בנוסף התחייב התאגיד לפרסם באתרו הבהרה בזו הלשון:

לפני כמה חודשים פרסמנו כאן ובכאן 11 כתבות על אודות מעורבות הדיין הרב דב דומב בהליך גירושין של בני זוג עם מוגבלות. מבלי להיכנס לכל פרטי הדברים, נבקש להבהיר כי בחלק מהפרסומים יוחסה לרב דומב המעורבות כאמור אגב ביצוע פעולות במרמה, אולם התברר שחלק מהפעולות שיוחסו לו בוצעו על ידי אחרים וכי לפעולותיו שלו בעניין לא נלווה זדון".

לפי ההסכם, הבהרה זו תשודר גם בתוכנית "סדר יום" ותופיע בכל פרסום של התאגיד המקשר לתוכנית שבה פורסם האייטם על הרב דומב.

15393-05-21