צלמי העיתונות שהתרוצצו על המגרש בגמר אליפות הכדורגל של אסיה באינדונזיה, שהסתיים בנצחונה של נבחרת עיראק, לבשו תלבושת אחידה: ז'קטים צהובים עם הכתובת הגדולה "ניקון" על גבם. מבחינתה של יצרנית המצלמות, זו היתה פרסומת יעילה, שהגיעה לעיניהם של עשרות מיליונים.

כמו באליפות אסיה, גם בתחרויות אחרות כופות החברות נותנות החסות למשחקים את כללי השידור, ובין היתר תובעות מכל הצלמים לשמש פרסומות נעות. אגודת עורכי העיתונים באמריקה התקוממה הקיץ נגד דרישת נציבות ליגת הפוטבול אן.אף.אל, שכל צלמי העיתונות יחויבו ללבוש במשחקים ז'קטים עם פרסומות לשתי נותנות החסות של הליגה "קאנון" ו"ריקו".

לא יעלה על הדעת, כתבו העורכים, שעיתונאים יהפכו בעל-כורחם לוחות מודעות מהלכים. הליגה, מצדה, עדיין מתעקשת. "מה אתם מתלוננים?", השיבה דוברת הליגה. "הסידור הזה קיים כבר שנים רבות באולימפיאדה ובאירועי ספורט אחרים, ואף פעם לא התעוררה כל בעיה".

גיליון 69, ספטמבר 2007