ארגונים חרדיים מבקשים מהרשות השנייה לפעול להפסקת הופעות הרדיו של חיים ולדר, הסופר החרדי שתחקיר "הארץ" ייחס לו שורה של הטרדות מיניות. ולדר מגיש תוכנית שבועית ברדיו קול חי. אף שלא הופיע בה בשידור חי מאז פרסום התחקיר, לקט מתוכניותיו הקודמות שודר ביום שני האחרון (15.11). ולדר עצמו מכחיש את הטענות נגדו וטוען כי מדובר ב"עלילת דם".

על הפנייה שנשלחה למישל קרמרמן, מנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, חתומות שתיים - אסתי שושן, מנכ"לית הארגון החרדי-פמיניסטי "נבחרות", ופנינה פויפר, מנכ"לית ארגון הציבור החרדי ממלכתי. "בתקשורת החרדית המודפסת, הדיגיטלית ובערוצי הרדיו אין איזכור לפרשייה", כותבות שושן ופויפר. "חלק מהעיתונאים החרדים מגנים עליו בכל הכוח ברשתות החברתיות, אך לא די בכך - שידוריו של ולדר ממשיכים". לפיכך, הן כותבות, "אנו פונות אליכם בזאת ומבקשות את התערבותכם בנעשה ברדיו קול חי הנתון תחת אחריותכם, ונקיטת פעולה לעצירת שידוריו של ולדר עד שיתבררו ענייניו".

לפנייה צורפה עצומה מקוונת המציעה ל"אזרחים ואזרחיות מהקהילה החרדית" להצטרף לתביעה להשעיית ולדר, כמי ש"דואגים לחינוך ילדינו למוגנות, חפצים בחשיפת עבריינים ובמניעת השתקת מעשיהם ורוצים ליצור מצע חברתי חרדי בריא יותר".

יצחק מירילשוילי (צילום מסך)

יצחק מירילשוילי (צילום מסך)

ולדר, בן 52, הוא סופר חרדי מצליח החתום על כ-80 ספרים, מפרסם זה שלושה עשורים טור בעיתון "יתד נאמן", ואחראי מטעם עיריית בני ברק על המרכז לילד ולמשפחה המסייע לנוער בסיכון. מדי יום שני בלילה הוא מגיש ברדיו קול חי תוכנית ייעוץ למאזינים בשם "עצות מהחיים". בתחקיר של אהרן רבינוביץ ושירה אלק שפורסם בעיתון "הארץ" בסוף השבוע (12.11) הוצגו עדויות שלפיהן ולדר ניצל מינית נערות וצעירות במשך שנים. אחת הנערות שניצל לכאורה הייתה בת 12.

רדיו קול חי כפוף לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, שחידשה את רישיונו במרץ האחרון אחרי שהתמזג עם קבוצת חרדים FM. בשלוש השנים האחרונות נמצאת התחנה בבעלותו של יצחק מירילשווילי, המחזיק גם בערוץ 20 ובאתר חדשות 0404.

מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לא התקבלה תגובה.

עדכון: למחרת משלוח הפנייה, דווח כי רדיו קול חי וכלי תקשורת אחרים שבהם ולדר כתב והופיע החליטו להשעות את הופעותיו. ביום ד' (18.11) הודיע ולדר עצמו על פרישה מעיסוקים ציבוריים.

פניית הארגונים לרשות השנייה:

להורדת הקובץ (PDF, 96KB)