משטרת ישראל עצרה עיתונאי ערבי באשמת הסתה לאלימות, ביהמ"ש שיחרר אותו בהיעדר ראיות. בית משפט השלום בחיפה שיחרר אתמול (15.5) את רשאד עומרי, כתב ועורך המקומון "אל מדינה", תושב חיפה בן 64. המשטרה עצרה את עומרי בליל שבת, בחשד כי פרסם לכאורה קריאה לאלימות. סגנית נשיא בית המשפט השופטת טל תדמור זמיר ציינה שעיינה בתיק החקירה ולא מצאה יסוד ראייתי שקושר את עומרי למיוחס לו.

השופטת קבעה כי "תיק החקירה אינו כולל את הפרסום הנטען" והוסיפה כי עומרי "נשאל באופן כללי על פרסומים שכוללים דברי הסתה בעתון או בפייסבוק". היא נעתרה לעו"ד מאהר תלחמי וחסן עבאדי שייצגו אותו וכאמור שיחררה אותו לאלתר, ללא תנאי.

"יצאתי בלי מעצר בית ובלי בטיח. אמרתי להם שהם טמבלים. הם האשימו אותי כאילו שאני מסית נגד היהודים. טיפש מי שאמר להם דבר כזה וטיפש מי שמאשים אותי בזה", אמר עומרי שעות אחרי ששוחרר ממעצר, מחוץ לבית המשפט, שם כבר ראיין היום את בני משפחות העצורים מליל אמש. "הציעו לי הרחקה מחיפה לשבועיים ולא הסכמתי. אמרתי להם שמי שצריך להרחיק אותו מחיפה זה המתנחלים הפשיסטים שבאו לתקוף את התושבים הערבים של חיפה. אמרו לי שאם אני לא אסכים להרחקה אז יבקשו 100 יום מעצר. אמרתי להם מצדי תבקשו אלף. בסוף הם התעקשו ורק הפסידו".

לדבריו נעצר ונאזק בביתו ונלקח לחפ"ק המשטרתי ליד בנין דגון בעיר. "היתה שם קליש שם [ראשת העיר עינת קליש רותם; י.א] עם פאחר, הדובר שלה לעניני החברה הערבית, קראתי לו והוא ניסה להתקרב אבל השוטרים לא נתנו לו".