התוכנית "תיק תקשורת" מוקדשת הפעם כולה לתוכניות הריאליטי המשודרות בערוצי הטלוויזיה המסחריים. בפתח התוכנית מקדיש המנחה עמנואל רוזן כמה מלים לגילויי אי-סדרים לכאורה מאחורי הקלעים של תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול". לדבריו, לא ניתן לקיים בתקשורת הישראלית דיון ציבורי מאוזן וענייני.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם נדב פרי, הכתב הפוליטי של ערוץ 10; עם ח"כ נינו אבסדזה מסיעת קדימה ועם יותם יקיר, דובר הכנסת, על רצונה של אבסדזה להשתתף בתוכנית המציאות "רוקדים עם כוכבים".

"בהחלט, התכוונתי ורציתי להשתתף ב'רוקדים עם כוכבים' בדיוק באותה מידה כמו שרציתי והלכתי לישון באוהלים", אומרת ח"כ אבסדזה וטוענת שאינה מבינה מה הבעיה בכך.

"בתוכנית כמו 'רוקדים עם כוכבים' יש התקשרות חוזית עם גוף תקשורתי", טוען יקיר, ומציין כי נוסף על כך יש "התקשרות ארוכת טווח" עם הפקת התוכנית. לדבריו, ועדת האתיקה קבעה כי כל התקשרות חוזית של חבר-כנסת עם גוף תקשורתי אסורה.

"אני לא רואה הבדל גדול בין לרקוד בטלוויזיה כמו שח"כ אבסדזה רצתה לבין להתחבק ברדיו כמו שאירגנו בתוכנית בגלי-צה"ל", אומר פרי. "זה הכל גימיקים".

רוזן טוען כי אולי יש להפנות את האצבע המאשימה לתקשורת, שכן היא מסקרת את חברי-הכנסת רק כאשר אלה משתטים, אך פרי דוחה זאת על הסף וטוען כי מעולם לא היתה כנסת שסוקרה על-ידיו באופן רציני כמו זו הנוכחית. לדבריו, יש כתבים אחרים ש"מחליטים לעשות את כל עבודתם לחתולים במזנון וח"כים משתטים. לגיטימי, אבל זו לא גולת הכותרת".

בהמשך התוכנית מוקדש דיון נוסף, שלישי בשלושת השבועות האחרונים של "תיק תקשורת", למתרחש באחורי הקלעים של תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול". רוזן מארח את רונן צור, יועץ התקשורת של הפסיכיאטר לשעבר של התוכנית, ד"ר אילן רבינוביץ', ואת המשתתפת לשעבר בתוכנית שרה לוין.

"ד"ר רבינוביץ' הוא הפסיכיאטר המוביל בישראל", אומר צור, "והוא בא ואומר, 'אני לא יכול להישאר שווה נפש אל מול מה שקורה בחצר האחורית של תוכניות הריאליטי'". לדבריו, לדעת ד"ר רבינוביץ' הגיעה העת לדיון ציבורי נוקב על המתרחש בהפקות תוכניות הריאליטי בישראל. צור מסרב לספר על היחסים בימים אלה בין ד"ר רבינוביץ' להפקת התוכנית ומרחיב בדיבור על מה שהוא מגדיר "עמדה מוסרית, ערכית, אתית" של הפסיכיאטר.

לדברי לוין, הפקת התוכנית מלהקת אנשים בעלי אופי שונה ומגבלות שונות, ממש כפי שבחברה הישראלית קיימים אנשים כאלה. "סך-הכל רוצים שהתוכנית הזאת לא תהיה יבשה כמו צנון", היא מסבירה. "זה לא ניסוי בבני-אדם", היא טוענת בהמשך.

לסיום טוען ב. מיכאל כי התינוק של החטיף במבה מייצג נאמנה את הישראלי המצוי.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית