ניר חפץ, לשעבר ראש מערך ההסברה במשרד ראש הממשלה וכיום עד המדינה במשפט השוחד של בנימין נתניהו, הגיש תביעת לשון הרע נגד גלית דיסטל-אטבריאן, פובליציסטית וסופרת אוהדת נתניהו, שצירף אותה לאחרונה למקום העשירי ברשימת הליכוד לכנסת. חפץ תובע מדיסטל-אטבריאן 250 אלף שקלים בגין פגיעה בפרטיותו ופרסום לשון הרע. על התביעה דווח לראשונה ב"גלובס".

לפי חפץ, דיסטל-אטבריאן פרסמה בחודשים האחרונים "חמישה פרסומים מעוולים" כנגדו בחשבון הפייסבוק שלה. ארבעה מהפרסומים נוגעים לתרגיל חקירה שנערך לחפץ על ידי משטרת ישראל במסגרת חקירת פרשות השחיתות שבהם מואשם ראש הממשלה. חפץ היה לעד מדינה ויעיד נגד נתניהו. הפרסומים של דיסטל-אטבריאן, טוען חפץ, הפרו צווי איסור פרסום שיפוטיים שהוצאו כדי להגן על פרטיותו שלו ועל פרטיותם של צדדים שלישיים הקשורים לתרגיל החקירה.

"בפרסומים המעוולים, פגעה הנתבעת בצורה סדורה ושיטתית, לאורך כשנה – פגיעה קשה, אסורה, פסולה וחמורה בפרטיותו ובצנעת חייו של התובע; היא הוציאה דיבתו רעה; רמסה זכויות יסוד חוקתיות של התובע; ולשם כך הפרה ביודעין, בכוונה לפגוע ובזדון צווי איסור פרסום, שמלכתחילה נולדו ובאו לעולם לתכלית אחת מרכזית: הגנה על פרטיותם ועל צנעת הפרט של התובע וצדדים שלישיים", נטען בכתב התביעה שהגיש חפץ באמצעות בא-כוחו עו"ד ליאור פרי.

הפרסום החמישי, טוען חפץ, הוא דיבתי. דיסטל-אטבריאן כתבה בו כי בעת שהיה נתון במעצר, ולפני שחתם על הסכם עד מדינה, חפץ "התחיל להחביא אוכל בנעליים, להתהלך כמו זומבי או לדבר אל עצמו במקלחת".

מאז הפך חפץ לעד מדינה הגיש חפץ שלל תביעות נגד מקורבים ותומכים של נתניהו שכתבו עליו ועל חקירתו במשטרה. מלבד התביעה נגד דיסטל-אטבריאן מנהל חפץ במקביל עוד ארבע תביעות הקשורות לתרגיל החקירה: נגד השר אמיר אוחנה, נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, נגד יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי-צה"ל ונגד אזרח בשם יצחק מגן. סכום הפיצויים המצטבר שהוא דורש מחמשת הנתבעים עומד על 2.18 מיליון שקל.

8004-03-21