עד המדינה ניר חפץ, שתובע 427 אלף שקל מאזרח שהשמיץ אותו בפייסבוק, מבקש שהתביעה שהגיש תתנהל בדלתיים סגורות. האזרח, שרברב מעפולה בשם יצחק מגן, מתנגד לבקשה.

את התביעה הגיש חפץ בגין שלושה פוסטים שפרסם מגן בנובמבר 2019, לאחר שבתקשורת דווח על תרגיל חקירה שאחריו כביכול הסכים חפץ, יועץ התקשורת של רה"מ בנימין נתניהו ומשפחתו, להעיד נגדו בפרשיית השוחד "תיק 4000". מגן, הנתבע, הוא תומך מוצהר של נתניהו.

ניר חפץ מנהל במקביל עוד לפחות שלוש תביעות הקשורות לפרסומים סביב "תרגיל החקירה": נגד השר אמיר אוחנה, נגד בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו ונגד יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי-צה"ל. סכום הפיצויים המצטבר שהוא דורש מארבעת הנתבעים עומד על 1.93 מיליון שקל.

באחד הפוסטים שבגינם נתבע מגן כתב כך: "מסתמן. המשטרה סחטה את ניר חפץ עם קלטת סקס שלו עם... גבר. אמיתי לגמרי". חפץ מבהיר שמדובר בשקר חסר בסיס, וגם מגן – בכתב ההגנה שהגיש בשם עצמו, ללא עורך-דין – מאשר שאין לו שום הוכחות לכך.

שני הפוסטים האחרים שבגינם הוגשה התביעה עוסקים בעיקר בפרשה מעברו הרחוק של חפץ: ב-2018 שידרה אילה חסון בחדשות ערוץ 10 תחקיר שהעלה סימני שאלה על תקרית שאירעה ב-1984, בעת שחפץ היה בקורס קצינים בשירות סדיר. חפץ וצוער אחר, רונן ילין, נשלחו לניווט זוגי באזור ערד, ובמהלכו ילין נמצא מת על פסי רכבת. לפי התחקיר, חפץ אמנם נחקר בחשד למעורבות בגרימת מותו של החייל – אך בסופה של החקירה נקבע שהוא חף מפשע.

בפוסטים של מגן, סימני השאלה שמרחפים מעל התקרית התפוגגו והפכו לסימני קריאה. "אני נזכר בחייל רונן ילין ז"ל", כתב באחד מהם, "שניר חפץ הרג אותו בשגגה או אפילו רצח אותו. ואז שם את גופתו על פסי רכבת. כדי להעלים ראיות". בפוסט הבא כינה מגן את חפץ "עכבר ביבים בזוי" וקבע שהוא "רוצח מטונף. שפל ומעורר גועל במיוחד".

בדיון שנערך היום (27.1) בפני השופט דניאל קירס מבית-משפט השלום בנצרת הבהיר מגן, שמייצג את עצמו בתיק, כי אינו מוכן להתנצל. מהפרוטוקול עולה כי ביהמ"ש הציע לסיים את התביעה בפיצוי בסך 40 אלף שקל, אולם מגן טען: "אפילו 4,000 שקל אין לי".

מגן אמנם הודה בדיון כי חלק מהפרסומים שפרסם מהווים לשון הרע, אולם טען כי יצליח להוכיח את ההגנות הקבועות בחוק ובהם "אמת דיברתי". חפץ עצמו פנה לשופט וביקש שיעשה מאמץ "שלא ייגרם נזק נוסף בלשון הרע ובפרטיות" כתוצאה מההליך. "אני חי בתוך גיהינום למשך שנים", אמר חפץ, "גם בדיון הזה נאמרו דברים שהם דיבה ונאמרו דברים שחל עליהם צו איסור פרסום".

בא-כוחו של חפץ, עו"ד ליאור פרי, הודיע כי ראוי שהדיון בהליך יתקיים בדלתיים סגורות. לדבריו, בימים הקרובים יגיש בקשה מסודרת לסגירת דלתות בית-המשפט בתיק. עוד מסר בא-כוחו של חפץ כי בקשה דומה הוגשה על ידי חפץ בתביעה שהוא מנהל נגד השר אוחנה, אך בית-המשפט דחה אותה.

"אני מתנגד לבקשת דלתיים סגורות", הודיע בתגובה מגן.

38086-07-20