הממשלה אינה עונה. לפעמים שאילתה היא הדרך היחידה להשיג מידע מהממשלה. אבל כמעט 450 שאילתות שהגישו ח"כים לשרים עדיין לא נענו. השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ממשיך להוביל את טבלת המאחרים עם 95 שאילתות שעדיין ממתינות לתגובה שלו. השרים מירי רגב וישראל כ"ץ שיפרו את המענה שלהם בחודשיים האחרונים. לכתבה המלאה.

בדקנו: למרות ההצהרות וההבטחות, שר האוצר לא קיצץ שקל משכרו בשנת 2020. "עלינו להוות דוגמה אישית כנבחרי ציבור", הכריז ישראל כ"ץ כשנכנס למשרד האוצר. אבל למרות הכותרות להן זכה בעיתונים, בדיקת "שקוף" מעלה כי השר מעולם לא ויתר בפועל על תוספת השכר. לשכתו טוענת: "השר תרם".

לפני הבחירות: אלו הדברים שנפתלי בנט היה רוצה שתשכחו. ב-2013 הוא העלים 10 מיליון שקל מתקציב מפלגתו. ב-2015 הוא רץ מול מועמד קש בפריימריז כדי לגייס כסף למקורבים. והשנה? הוא חושב שפעילות פרלמנטרית זה לחלשים – ופשוט לא הגיע לכנסת. עכשיו, כשיוצאים לבחירות, הוא מדבר על ממלכתיות. תומר אביטל עם תזכורת קצרה לכל הפעמים בהן בנט שיחק עם הכסף שלנו, בלם חוקי שקיפות והטעה את הציבור.

רואים רחוק רואים שקוף. הפוליטיקאים והתקשורת המרכזית עוסקים כל היום ברכילות: כן ביבי או לא ביבי, מי מתאחד, מי מתפצל, ומי אמר למי. אבל לאן נבחרי הציבור שלנו רוצים להגיע? איזו מין ישראל הם היו רוצים לראות כאן בשנת 2040? תומר אביטל בסדרת ראיונות על העתיד עם ח"כים מכל המחנות ומכל המגזרים. והפעם: חברת הכנסת תהלה פרידמן.