תביעת דיבה נוספת שהוגשה נגד עיתונאי "דה מרקר" גור מגידו מסתיימת בלא כלום, והוא אף יזכה בהוצאות משפט. בכך באה לסופה פרשה שהניבה שלוש תביעות דיבה נגד מגידו, בסך כולל של 800 אלף שקל. כולן הסתיימו בלא כלום.

בחודש אוקטובר 2018 פרסם מגידו כתבה תחת הכותרת "יועץ התקשורת של ראשת העיר ניצח את עצמו במכרז - וגרף מאות אלפי שקלים". בכותרת המשנה תומצתה הכתבה כך: "נדב אברמוביץ, שניהל את הקמפיין של ליאת שוחט באור יהודה, זכה לאחר שהתמודד באמצעות שתי חברות, בהליכים של 'מכרז סגור' - למתן שירותי גרפיקה לעירייה ולניהול אתר האינטרנט. על פי תכתובות שהגיעו לידי TheMarker, שוחט היתה מעורבת במכרז".

בעקבות הכתבה הגישה שוחט תביעה בסך 300 אלף שקל נגד חברת הוצאת עיתון הארץ בע"מ ונגד מגידו. כמעט במקביל הגישו מנהל הקמפיין אברמוביץ יחד עם חברה שבבעלותו ושותפו למשרד הייעוץ מאור אברג'יל, תביעת דיבה משל עצמם בסך 300 אלף שקל נגד מגידו, עורך "דה מרקר" אבי בר-אלי וחברת הוצאת עיתון הארץ בע"מ. בחודש יוני האחרון, בעקבות גישור אצל עו"ד עמוס גבריאלי, חתמו הצדדים על הסכם גישור שעיקרו בקשה להורות על דחיית שתי התביעות.

תביעה נוספת, שלישית, שהוגשה בעקבות הכתבה הגיעה לסיומה לפני ימים אחדים. מדובר בתביעה בסך 200 אלף שקל, שהוגשה נגד העיתונאי מגידו בלבד על-ידי יועץ התקשורת נתי מור, שהוזכר בכתבה. תביעה זו אינה נובעת מהטענות בכתבה עצמה אלא מציוץ שצייץ מגידו, אחרי שפנה למור כדי לקבל את תגובתו לכתבה. בציוץ כתב מגידו, בין היתר, כך: "פניתי ליועץ התקשורת החשוד בשוחד נתי מור כדי לקבל תגובה לפרסום בעניינו. הוא מסר לי בתגובה: 'אמא שלך פרצוף מוכר במכוני ליווי. אל תתחיל איתי, אני יודע לריב'. נתי ביקש שאפרסם את התגובה כלשונה. מכבד".

מור טען, באמצעות עו"ד דניאל כהן, כי מגידו "נקם" בו כשפרסם בטוויטר את הציוץ שלו שכן הציוץ כלל רק חלק קטן מתגובתו, שנבחר באופן מגמתי ופורסם תוך הוצאת הדברים מהקשרם. בנוסף נטען כי להגדרתו כ"חשוד בשוחד" "אין כל אחיזה במציאות". לפי כתב התביעה של מור, כששיגר מכתב התראה לפני תביעה השיב לו מגידו: "מוזמנים לתבוע, בהצלחה".

מגידו טען להגנתו, באמצעות עורכות-הדין טל ליבליך וזהבית ליבוביץ', כי התביעה נגדו היא תביעת השתקה שנועדה להפעיל עליו לחץ כדי שלא יעז להמשיך ולסקר את התנהלותו של מור. לדבריו, מצא לנכון לצייץ את המשפט הבוטה מהתגובה של מור "לאור חומרת הדברים, והצורה החמורה בה התבטא". מגידו טען כי מור "נקט בשפת ביבים בזויה ועלובה ומשכך הוא אינו יכול להתלונן כי דבריו הובאו לידיעת הציבור כהווייתם". אשר להגדרתו של מור כ"חשוד בתיווך לשוחד", מגידו עמד על כך והציג שלל פרסומים מהתקשורת על מעצרו וחקירתו של מור במסגרת הפרשה המכונה פרשת הצוללות וכלי השיט.

לפני כחודש הגישו הצדדים בקשה מוסכמת לדחיית התביעה. מור ביקש שלא יחויב בהוצאות אך מגידו עמד על כך שמגיעות לו הוצאות. ביום רביעי האחרון פסקה השופטת כוכבה לוי כי על מור לשלם למגידו הוצאות בסך 20 אלף שקלים.

36699-10-18