הפקרות בבנקים. שנה וחצי אחרי שפורסם דו"ח ועדת הטייקונים, חזרנו לבנק ישראל וגילינו כי הפיקוח על הבנקים ממשיך לצפצף על מסקנות הוועדה, ומאפשר לטייקונים לזכות ב"תספורות" על חשבון כספי הציבור.

ועדת הטייקונים הוקמה בעקבות הטיפול הכושל בבעלי הון שצברו חובות עתק לבנקים. הוועדה מתחה ביקורת חמורה על התנהלות אגף הפיקוח על הבנקים של בנק ישראל. בין המלצותיה: הגברת השקיפות של הפיקוח והגברת האכיפה על הבנקים.

כתב "שקוף" דרור גורני החליט לברר מה נעשה מאז התפרסם הדו"ח. מתגובת הפיקוח לפניית "שקוף" גילינו כי הוא אינו מכיר בסמכות הוועדה ולא פעל ליישם את ההמלצות. ואכן, לאחרונה זכה הטייקון אליעזר פישמן להסדר חוב מפנק על חשבון הציבור.

מסמך מזויף בוועדת הכלכלה. הכתבת יעל פינקלשטיין חשפה סיפור מטריד: משרד הכלכלה טוען כי לקראת דיון שהתקיים השבוע בוועדת הכלכלה בכנסת בחוק הפיקדון, יו"ר הוועדה, יעקב מרגי, קיבל מסמך מזויף, עם סמל של משרד הכלכלה, ובו מביע המשרד התנגדות לחוק. עמדה כזאת של המשרד היתה משרתת את החברות המזהמות, שמתנגדות לחוק. השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל סיפרה כי היא נתונה ללחצים מטעם חברות המיחזור ורשתות המזון והמשקאות, אך עדיין לא ברור כיצד הגיע המסמך לח"כ מרגי.

בדיקת נוכחות לאסף זמיר. מה עושה אסף זמיר מאז שהתפטר מהממשלה? כתב "שקוף" לשינוי הכנסת, עידן בנימין בדק ומצא שלא הרבה. זמיר לא חבר בוועדות הכנסת, לא הגיש שאילתות, הפגין נוכחות מועטה במשכן ועוד פחות מכך במליאה.

לוחם שקיפות. הכירו את האיש שעושה מהפכה של שקיפות ברשויות המקומיות הערביות: לפני שש שנים הקים נידאל חאיק את עמותת "עורכי דין לקידום מנהל תקין", ומאז הוא נאבק בשחיתות ברשויות המקומיות הערביות, וגם מנצח ומוביל לשינוי של דרכי פעולה ונורמות שהשתרשו במשך עשורים.

מה ההבדל בין שחיתות בחברה היהודית לשחיתות בחברה הערבית? איך שחיתות דוחקת נשים וצעירים מההנהגה? וכיצד פועלים המתנגדים למאבק בשחיתות? כרמל שטרן קיימה עם חאיק שיחת עומק.