האזרח חיים אידלשטיין, המפעיל חשבון טוויטר תחת השם "חיים שתיים", התנצל בפני אילה חסון ותרם מחשבים לפנימיית בני-נוער, כך לפי הסכם פשרה שהושג בינו לבין עיתונאית חדשות 13.

בשנה שעברה, ימים ספורים לפני הבחירות לכנסת, ראיינה חסון בתוכניתה "המטה המרכזי" את יו"ר כחול-לבן בני גנץ ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו. בעקבות עליית קדימון לתוכנית בחשבון הטוויטר של חדשות 13 צייץ אדלשטיין: "שמישהו יגיד את זה כבר כמו שזה: איילה חסון היא זונה מאולפת של המשטר".

בעקבות הציוץ הגישה חסון, באמצעות עורכי-הדין רם ז'אן ודנה בטאט, תביעת דיבה נגד אידלשטיין. "שימוש במילים כה בוטות, כה נלוזות וכה סקסיסטיות, מהווה באופן ברור ביותר לשון הרע", נכתב בתביעה. "[...] מדובר בחצייה מסוכנת של קו אדום וברור שאין לאפשרה בכלל, כנגד נשים ואף כנגד נשים המחזיקות במשרות בכירות ומובילות.

"שימוש במילים החמורות 'זונה מאולפת' כלפי אישה במשרה בכירה הוא שימוש פוגעני שמשקף, בין השאר, תפיסה פטריאכלית, סקסיסטית ובזויה לפיה נשים אינן זכאיות למעמד בכיר בשל כישוריהן, אלא מקבלות את מעמדן עבור שירותי מין שהן מעניקות. תוספת המילים 'זונה מאולפת של המשטר' חמורות שבעתיים על רקע העובדה, כי הן פורסמו ביחס לקדימון תכנית בו התובעת צפויה היתה לראיין את ראשי 'המשטר' - המועמדים לראשות ממשלת ישראל" (ההדגשה במקור).

אידלשטיין לא הגיש כתב הגנה, ועל כן התביעה התקבלה במלואה תוך חיובו בפיצוי בסך 140 אלף שקל. ואולם, בהמשך הוגשה בקשה לביטול פסק הדין והצדדים נכנסו למשא-ומתן. בחודש שעבר פנו השניים לבית-המשפט בהודעה על הסכם פשרה. את אידלשטיין ייצג עו"ד מרטין קיאל.

במסגרת הסכם הפשרה הפקיד אידלשטיין בידיה של חסון מכתב התנצלות שבו כתב כך:

אני כותב את מכתבי זה בעקבות פרסום שפרסמתי בחודש ספטמבר 2019 ברשת הטוויטר, בו כיניתי את העיתונאית הגב' אילה חסון בכינוי גנאי פוגעני. אני מצר על פרסומי זה צער רב, ואני חב לגב' אילה חסון את התנצלותי הכנה לא רק באופן אישי אלא גם בצורה פורמלית, במכתבי זה.

אני מתנצל מעומק ליבי על הפגיעה שחוותה גב' אילה חסון בשל הפרסום. אני דוגל בשמירה על זכויות נשים וכבודן, ובהעצמה נשית, ולא הייתה לי כל כוונה להחפיץ או להשפיל את גב' אילה חסון. ברור לי היום שהמילים בהן עשיתי שימוש בפרסומי זה בקלות ראש, אינן הדרך הראויה לבטא ביקורת כלפי אישה ככלל, ובפרט כלפי עיתונאית בכירה ותיקה ומוערכת.

אני מתחייב כי אנקוט משנה זהירות בפרסומיי בעתיד באופן שיקדם שיח מכבד וראוי כלפי נשים".

בנוסף התחייב אידלשטיין, לבקשת חסון, לתרום שני מחשבים ניידים תקינים לפנימיית בית הנוער בתל-אביב. בית-המשפט נתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.

58494-09-19

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 295KB)