שאול מרידור (44) גדל בבית שבו אביו, דן מרידור, הקפיד בכל תפקידיו הציבוריים לשלם את חלקו במסעדות ובבתי הקפה שבהם נועד, מדי פעם, עם עמיתים ועיתונאים. גם אם היה, לעתים, מרכיב של פוזה בהקפדה הזו, היא שידרה מסר: לדן מרידור היה חשוב להצטייר כמי שנזהר על קלה כחמורה בכספי ציבור.

יאיר נתניהו (29) גדל (ומוסיף להסתופף) בבית שבו אביו, בנימין נתניהו, מקפיד להסתמך על הזולת במימון הוצאותיו ואורח חייו. ברוב ימות השנה נתניהו האב אינו בוש בקמצנותו הבוטה; חשוב לו להצטייר כאדם עממי רק בערבי בחירות כשהוא הולך בשוק וקונה אגוזים ומנת פלאפל אל מול המצלמות.

שאול מרידור שירת שירות קרבי בצה"ל, רכש תואר אקדמאי באוניברסיטה ומיד לאחר סיום לימודיו הצטרף לשירות המדינה ומילא במשך קרוב לעשרים שנה שורה של תפקידים במשרדי האנרגיה והאוצר כשהוא מעורב בקבלת החלטות מרכזיות המשפיעות על חיי המדינה. יאיר נתניהו שירת בדובר צה"ל, למד יחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית, ומקדיש את זמנו לקידום האינטרסים של אביו ושל עצמו.

בויקיפדיה מוצג שאול מרידור ב-259 מלים ענייניות ויובשניות בעוד שהערך "יאיר נתניהו" משתרע על פני 1090 מלים המגוללות, בין השאר, את התנהלותו ההוללת, את השתלחויותיו הפוגעניות, את הסתבכויותיו המשפטיות בתביעות דיבה ואת פעלתנותו העניפה ברשתות החברתיות.

מרידור הבן הוא משרת ציבור במלוא מובן המלה, המתפרנס מיגיע כפיו; נתניהו הבן חי תקופה ניכרת מחייו הבוגרים במחיצת הוריו במעון בלפור וכנגזרת מכך נשען על קופת הציבור.

דן מרידור ובנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר)

דן מרידור ובנימין נתניהו (צילום: מרים אלסטר)

שאול מרידור הוא נכדו של אליהו מרידור, עו"ד ירושלמי צנוע (302 מלים בויקיפדיה), מראשי האצ"ל וממייסדי תנועת החרות שנבחר מטעמה לכנסת הרביעית, החמישית והששית. יאיר נתניהו הוא נכדו של פרופ' בן ציון נתניהו (1,827 מלים בויקיפדיה), איש התנועה הרביזיוניסטית, מזכירו של זאב ז'בוטינסקי, שירד מן הארץ לאחר קום המדינה וחזר אליה לאחר נפילת בנו יוני ז"ל במבצע אנטבה.

על שמו של אליהו מרידור נקרא רחוב בשכונת פסגת זאב בירושלים. על שמו של בן ציון נתניהו נקרא מחלף מרכזי בכביש 443 בואכה ירושלים וכן בית ספר בישוב ברקן שבשומרון וכיכר (על שמו ושם רעייתו, צילה) בפתח תקווה.

שאול מרידור הוא בנו של מי שבהיותו שר המשפטים הוביל את תהליך החקיקה של חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו וחוק יסוד: חופש העיסוק – האדנים שעליהם ניצבות זכויות האדם בישראל וסמכותו של בית המשפט להגן עליהן, גם מפני שרירות השלטון. יאיר נתניהו הוא בנו של מי שבתקופת כהונתו בראשות הממשלה פועל ללא הרף לערער את תוקפם של שני חוקי יסוד אלה; לבטל את סמכותו של בית המשפט העליון לאכוף על הכנסת והממשלה להתנהל באופן חוקתי; ולחסן את ראש הממשלה הנאשם בפלילים מלעמוד לדין.

אליהו מרידור ובנציון נתניהו (צילומים: פלאש 90 ופריץ כהן, לע"מ)

אליהו מרידור ובנציון נתניהו (צילומים: פלאש 90 ופריץ כהן, לע"מ)

שאול מרידור הוא בנו של מי שמותג על ידי התקשורת כחרצוף חלשלוש שאינו מוצא את עוז הרוח הדרוש כדי לעמוד בזירה הפוליטית על העקרונות הראויים שבהם הוא דוגל; יאיר נתניהו הוא בנו של מי שממצב את עצמו כמנהיג חזק שנאבק בחורשי רעתו שבראשם עומדות מערכת אכיפת החוק והתקשורת.

יאיר נתניהו פרסם באינסטגרם (18ביולי 2020): "האמת היא: שפקידי האוצר 'מחבלים' ולא מעבירים את הכספים לעצמאים ולאזרחים כדי להתסיס את העם. מדובר בהתגייסות של פקידים נגד מדיניותו של נתניהו". שאול מרידור כתב במכתב ההתפטרות שלו אתמול (30 באוגוסט): "בכל שנותיי בשירות הציבורי פעלתי על פי כללים מאוד ברורים: עליי לשמור על האמת המקצועית שלי, לא להתפשר ולהציג אותה גם כשלא נעים למקבלי ההחלטות לשמוע - ולצד זאת ליישם באופן מלא את מדיניות הדרג הנבחר, גם כשזאת לא תאמה את עמדתי".

שאול מרידור ויאיר נתניהו הם תבנית נוף משפחותיהם. מסימני התקופה שמרידור נאלץ לפרוש מהזירה הציבורית בעוד שנתניהו הבן צוהל ברשתות.