"אני דורש לפרסם כאן ועכשיו את כל הקלטות של היועץ (היועמ"ש) כי אין מחטא טוב יותר מאשר אור קרני השמש". כך סיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את מופע האימים והאיומים שלו בבית-המשפט המחוזי בירושלים שעה קלה לפני תחילת משפטו בתיקי שוחד, מרמה והפרת אמונים. שבועיים וחצי לאחר מכן נענה העיתונאי רביב דרוקר להוראה וחשף לאור השמש קלטות אותנטיות הנמצאות בחזקתו של היועץ המשפטי לממשלה. באופן מתמיה הגיב נתניהו בכעס רב על האזרחות הטובה שגילה דרוקר, ופרסם משאלה/דרישה חדשה: להכניס את התחקירן לכלא.

הקישור שאני עושה כאן בין תביעתו של נתניהו לפרסם את הקלטות שבהן תועדו לפני עשר שנים השיחות בין הפצ"ר אביחי מנדלבליט לרמטכ"ל גבי אשכנזי, שנסבו על פרשת הרפז, לבין החשיפה אמש (10.6) בתוכנית "המקור" של הקלטות הנוגעות ליחסי בני הזוג נתניהו עם בני הזוג אלוביץ', הוא רק לכאורה שרירותי ומתחכם.

בפועל, הוא חושף מציאות מטרידה שבה האיש החזק במדינה, הנושא בתפקיד ראש הממשלה, מאיים על חירותו ומרחב פעולתו של אחד מחשובי העיתונאים בארץ ויוצר סביבו אווירה שנועדה לתייגו כעבריין. בכך מקצר נתניהו מאוד את המרחק בין הסתה זדונית (בנוסח: המשטרה תחת פיקודו של רוני אלשיך תפרה לי תיק; הפרקליטות בהנהגתו של אביחי מנדלבליט חברה לשמאל כדי להפיל את שלטון הימין), שעלולה להניע אנשים חמומי מוח לפגוע במושאי טינתו של ראש הממשלה – להפעלת סמכותו השלטונית ולניצול כוח משרתו כדי לנטרל/לחסל את מי שהוא תופס כיריביו.

אסור לטעות במשמעות העמדה שפרסם היום נתניהו: "העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר, ונותנים לו להשתולל בהדלפות ובסחיטה באיומים נגד עדים, רק מחזקת את התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור. בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ושיבוש הליכי משפט, אבל כשהמטרה של התקשורת היא להפיל את מנהיג הימין נתניהו בכל מחיר – נראה שהכל מותר".

העובדה שנתניהו לא הביא את הדברים בשמו המפורש, אלא פרסם אותם בדף הפייסבוק שלו כשהוא מצטט את הודעת הליכוד, אינה מסתירה את גלעינה המקורי: זו העמדה שלו, זו המיית הבטן שלו, זה עולם המושגים שלו על חופש עיתונות, וגם על חופש פעולתו של השליט.

אין להקל ראש בפרץ הרגשות הזה: נתניהו הוא איש חסר עכבות, וכשם שניצל את כוחו השלטוני כדי להיטיב עם מקורבו שאול אלוביץ' (לכאורה, לכאורה), כך הוא מאותת עתה על כוונתו (לכאורה, לכאורה) להפעיל את המשטרה והפרקליטות כדי לנקום בדרוקר, להפחיד אותו ולסתום את פיו.

התקשורת הישראלית (זו שנותרה עצמאית והגונה) תשגה שגיאה קשה אם לא תגיב מיד ובתקיפות על איומו הבוטה של נתניהו, תפגין סולידריות עם דרוקר ותמחיש את נכונותה להגן על חופש הביטוי ולהדוף את איומי נתניהו על עצמאותה. הצעד המתבקש הראשון הוא לתת הד מרבי בכלי התקשורת הבינלאומיים המרכזיים וברשתות החברתיות העיקריות לדבריו אלה של ראש הממשלה.

ההקלטות שסיבכו את ראש הממשלה נתניהו בתיק 4000 נחשפות לראשונה | "המקור", עכשיו בערוץ 13, באתר ובאפליקציה >> https://13tv.co.il/live/

פורסם על ידי ‏המקור‏ ב- יום רביעי, 10 ביוני 2020

קיימת זיקה מובהקת בין התקפותיו של נתניהו על מערכת אכיפת החוק ועל התקשורת העצמאית לבין פועלו העיתונאי של דרוקר. בנאומו המחוצף בבניין בית-המשפט המחוזי לפני תחילת משפטו (24.5) האשים נתניהו "גורמים במשטרה ובפרקליטות" שחברו יחד ל"עיתוני השמאל" כדי להפיל אותו ואת הימין מהשלטון. את החקירה הממושכת של המשטרה בחשדות נגדו כינה "תפירת תיקים", ואת אלשיך ומנדלבליט, האחראים העליונים על המלאכה, נושאי התפקידים הממלכתיים הרמים ביותר בהקשר זה, האשים בעבריינות, ברקימת עלילות שווא נגדו, בקבלת החלטות מתוך מניעים פסולים, בחבירה לניסיון לחסלו מבחינה ציבורית ובכניעה לסחטנות.

הקלטות שפרסם אמש דרוקר מתכתבות אחת לאחת עם האשמותיו המתועבות של נתניהו: תחקירן ערוץ 13 סיפק הזדמנות לציבור להתוודע מכלי ראשון לחילופי הדברים שניהלו בזמן אמת בני הזוג אלוביץ' עם אילן ישועה, מנכ"ל אתר "וואלה", בנושא העומד בליבת גליון האישום ב"תיק 4000". בכך עשה דרוקר שירות חשוב לציבור – להתוודע לתמלילים המדויקים שהם חלק ממסכת הראיות שיוצגו במשפט, להתרשם מנימת הדברים ומרוחם, ולהשוותם לטענות שהשמיע נתניהו בעניין זה עצמו לפני שבועיים וחצי, בעת פתיחת משפטו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא בחשבון הטוויטר שלו לאסור עיתונאי שפירסם הקלטות מתוך פרשת השוחד בה הוא מואשם, 10.6.20 (צילום מסך, פוסט דומה פורסם גם בחשבון הפייסבוק של נתניהו)

ראש הממשלה בנימין נתניהו קורא בחשבון הטוויטר שלו לאסור עיתונאי שפירסם הקלטות מתוך פרשת השוחד בה הוא מואשם, 10.6.20 (צילום מסך, פוסט דומה פורסם גם בחשבון הפייסבוק של נתניהו)

מי שמייחל לפרסום קלטות בעניין החקירה בתיק הרפז אמור לקבל בהבנה ובהשלמה פרסום של קלטות הכלולות בחומר הראיות הנמצא בתיקי נתניהו. מי שמפריח האשמות חמורות על התנהלות המשטרה והפרקליטות בחשדות נגדו אמור להתמודד בדרך ראויה, המקובלת במשטר דמוקרטי, עם ראיות שמע המפריכות לכאורה את גרסתו.

התגובה הנסערת של נתניהו – לדרוש את מעצרו של דרוקר – מעידה שראש הממשלה נמצא במצב של איבוד עשתונות ושהתנהלותו אכן מסכנת את אופיה הדמוקרטי של המדינה. זו כבר לא "רק" תביעת השתקה נגד כלי תקשורת, ציוצי הסתה, איומים, הפחדות, הצרת צעדים עסקיים וחקיקה עוינת; זו כוונה מפורשת ומוצהרת לשלוח עיתונאים לכלא. עיוור מי שמתכחש לכך.