הנהלת "גלובס" החליטה לסגור את מוסף הנשים החודשי של העיתון, "ליידי גלובס". בהודעה פנימית שהופצה היום (3.6) בקרב עובדי העיתון נמסר כי הרקע לסגירת המוסף הוא ההפסדים שספג העיתון בחודשים האחרונים, בין היתר על רקע המשבר הכלכלי שגרמה המגפה. העורכת הוותיקה של "ליידי גלובס", ורד רמון-ריבלין, מסרה ל"העין השביעית" כי החליטה לעזוב את העיתון.

הגיליון האחרון של "ליידי גלובס" ראה אור בתחילת אפריל. בעיתון הודיעו למנויים כי המוסף יוקפא זמנית לחודשיים בשל משבר הקורונה, אך בהמשך הוחלט לסגור אותו לצמיתות. בהודעה שהופצה היום צוין כי סגירת המוסף היא חלק משורה של "צעדים מורכבים וחיוניים" שנועדו לצמצם את הפסדי "גלובס": סגירת בית-הדפוס, הפסקת הפצת המהדורה המודפסת בערבים (כעת מופצת המהדורה רק בשעות הבוקר), הקמת חומת תשלום ועוד.

"גם עתידו של מגזין 'ליידי גלובס' היה בסימן שאלה בתקופה הזו, כיוון שהמשבר הגדיל משמעותית את ההפסדיות שלו. היום, לאחר הקפאה של חודשיים בהוצאתו, החלטנו להיפרד מהמגזין, שהיה חלק מ'גלובס' במשך למעלה מ-20 שנה", נמסר בהודעה.

עורכת "ליידי גלובס", ורד רמון-ריבלין (צילום: אורן פרסיקו)

עורכת "ליידי גלובס", ורד רמון-ריבלין (צילום: אורן פרסיקו)

"מגזין 'ליידי גלובס' חתום על מהפכה היסטורית, כשהיה הראשון להביא נשות עסקים לקדמת במה שהיתה גברית מובהקת ועיצב מציאות שבה נוכחות נשים בשיח העסקי-כלכלי-תקשורתי הפכה (כמעט) לנורמה. אנחנו מלאי כבוד והערכה לצוות המסור שעומד מאחורי המגזין שנים רבות, ובראשו לעורכת ואשת החזון ורד רמון-ריבלין ולעיתונאי והסופר אדם ברוך ז"ל, שהגה את הרעיון של מגזין נשים כלכלי. גם במהלך הזה פעלנו לצמצם ככל יכולתנו את הפגיעה באנשים, הגם שככל הנראה ניאלץ להיפרד בצער ממספר עובדות, שהן חלק מאתנו".

בשנים האחרונות, על רקע שינויי הבעלות וניקוי האורוות ב"גלובס", מוסף "ליידי גלובס" בלט כשריד של המשטר הישן בעיתון. רוב העורכים הבכירים מהתקופה שבה נשלט "גלובס" על-ידי הטייקון הקורס אליעזר פישמן עזבו את העיתון לאחר מכירתו לאלונה בר-און וענת אגמון, אך רמון-ריבלין נותרה בתפקידה.

עיתונאים שעבדו תחת רמון-ריבלין ושוחחו עם "העין השביעית" בשנים האחרונות תיארו אותה כעורכת ריכוזית שיצרה מוסף בצלמה ובדמותה: כתבות צבע שמהללות את משתתפותיהן – בעיקר נשות עסקים ופוליטיקאיות – כמעט בלי שאלות קשות וביקורת. בתקופה שבה העיתון כולו ניסה לפנות לציבור הרחב ולהתרחק מהזיהוי שדבק בו כעיתון שמקורב לטייקונים, המוסף של רמון-ריבלין נותר בימה של חנופה וסגידה להון. לנוכח הצורך בקיצוצים, ההחלטה לסגור דווקא את "ליידי גלובס" נראית כמו צעד טבעי.