תמונה מזויפת שנועדה להחריף מתיחות דתית על רקע משבר הקורונה הפכה ויראלית בהודו, והגיעה גם לישראל. בתמונה נראים מתפללים מוסלמים על גגות בתים, לכאורה בניגוד להנחיות הריחוק והבידוד השונות שנועדו למנוע את התפשטות מגפת הקורונה, אלא שהיא צולמה בכלל בדובאי. פייסבוק סימנה בהודו את התמונה כשקרית, אולם בישראל היא ממשיכה להתפרסם באין מפריע.

הצילום הופץ בהודו ברשתות החברתיות, כעדות לכך שמוסלמים תורמים להפצת המגפה, אולם אתרי בדיקת עובדות בהודו חשפו כי מדובר בתמונה שצולמה בדובאי, בתאריך לא ידוע. הצילום הופץ בטוויטר גם כתמונה שצולמה במצרים, כביקורת של תומכי המשטר החילוני נגד האחים המוסלמים. חשבונות שונים במזרח התיכון צייצו את התמונה כאילו צולמה במדינות אחרות, כמו כווית וסעודיה.

בישראל צייץ את התמונה פעיל הימין הקיצוני איתמר בן-גביר, עם הכיתוב "תגידו. משטרה יש רק בבני ברק?". למרות שכאמור בודקי עובדות הוכיחו כבר כי מדובר בזיוף, בפייסבוק ישראל לא הורידו את הצילום מהרשת או סימנו אותו כשקרי. נכון לשעת כתיבת שורות אלה, כיממה לאחר הפרסום, הוא צבר כבר כמה מאות שיתופים. ביקשנו את  תגובת פייסבוק לכך ונעדכן אם תתקבל.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, הפעיל מאוד ברשתות החברתיות והפיץ לא פעם תיאוריות קונספירציה וחדשות כזב, צייץ מחדש את התמונה אולם בהמשך מחק את הציוץ. לאחרונה צייץ נתניהו מחדש תמונה המראה לכאורה התפרעויות אלימות ביפו, למרות שצולמה לפני שנים בואדי ערה. בשנה שעברה פירסם תמונה מפוברקת של מצביעים ערבים בתור לקלפי, שצולמה בכלל בטורקיה.

האתר ההודי alt news, שחשף כי מדובר בתמונה שצולמה בדובאי, חשף תמונות מזויפות נוספות שהופצו ברשת במטרה להסית נגד המיעוט המוסלמי בהודו. כך למשל תמונה של מוסלמי שמתפלל לכאורה כפרובוקציה, צולמה למעשה במלזיה.