משרד הבריאות הודיע כי פנה למשטרת ישראל בבקשה לבדוק הפצת חדשות כזב בנוגע לחולים בווירוס הקורונה בישראל, אך לא ברור אם פנייה כזו אכן נעשתה או אם המשטרה אכן קיבלה אותה. "משרד הבריאות מדגיש וחוזר לגבי תופעה של חדשות כוזבות ('פייק ניוז') שמופצות ברשתות החברתיות וגורמות להטעיה מכוונות. המשרד פנה למשטרת ישראל לבדיקת המקרים", מסר היום (11.2) המשרד בהודעה לציבור.

עם זאת, משרד הבריאות לא השיב לשאלות על מהות הפנייה למשטרה. גם פניות למשטרה לא נענו, והמשטרה לא אישרה שאכן נעשתה פנייה כזו או שנפתחה חקירה בנושא.

בימים האחרונים מופצים ברשת צילומי מסך מזויפים של ידיעות, כותרות ומבזקים המדווחים לכאורה על חולים בקורונה שהתגלו באזורים שונים בישראל. לפי הודעת משרד הבריאות, "עד כה נבדקו בישראל כ-140 מטופלים שעלה חשד שנדבקו בנגיף הקורונה. כל התשובות שהתקבלו שליליות. לא אובחן בישראל נכון לרגע זה חולה עם נגיף הקורונה. יחד עם זאת הנחת העבודה במשרד היא שנגיף הקורונה יגיע לישראל והמערכת ממשיכה להיערך סביב תרחיש זה". הציבור הוזמן לקבל מידע מוסמך ממוקד המידע של המשרד, בטלפון 5400*.

באופן ראוי לציון, ארבע מחמש הידיעות המזויפות שעליהן נודע לאתר "העין השביעית" זויפו כך שייראו כאילו פורסמו באתר ynet. באתר מאשרים כמובן כי מדובר בידיעות מזויפות. באופן אירוני, רק לאחרונה פורסמה באתר ידיעה שהוקדשה ל"שלל תיאוריות קונספירציה ודיווחים שקריים, שזורעים בהלה מקנדה ועד ווהאן", וסובבים סביב נגיף הקורונה. לפי הידיעה, "דומה שמאז פיגועי 11 בספטמבר היו מעט מאוד אירועים שריכזו סביבם כל-כך הרבה דיווחים שקריים ומשוללי יסוד כמו אלה שמתפרסמים בימים האחרונים בנוגע לנגיף הקורונה הסיני".

* * *

ידיעות מזויפות על נגיף הקורונה בישראל

ידיעה מזויפת על נגיף הקורונה בישראל

ידיעה מזויפת על נגיף הקורונה בישראל

ידיעה מזויפת על נגיף הקורונה בישראל

ידיעה מזויפת על נגיף הקורונה בישראל

ידיעה מזויפת על נגיף הקורונה בישראל