שידורי הרדיו הציבורי בשפות זרות, המיועדים לעולים מארצות שונות, סובלים מהטיה לכיוון השפה הרוסית, כך מתלונן ארגון "קעליטה" העוסק בקליטת עולים יהודים מצרפת. לפי תגובת תאגיד השידור הישראלי "כאן", אין בכוונתו לשנות את המצב כל עוד לא יקבל תדר שידורים נוסף.

במכתב שנשלח למנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, נכתב כי "תמהיל השידורים בכאן רק"ע [רדיו קליטת עלייה], שהוא כידוע רדיו ממלכתי המיועד לכל העולים החדשים ממדינת ישראל, מכלל מדינות המוצא השונות", מקדיש 16 שעות ביממה, כולל שעות הפריים-טיים בבוקר, לשידורים ברוסית. זאת למרות שלפי הארגון, 20% מהעולים בחמש השנים האחרונות הגיעו מצרפת. "ייתכן וזה בגלל שחלוקת השעות מתבססת על נתוני עלייה מהעבר שכבר אינם רלבנטיים", מוסיפים בארגון.

"ההחלטה באילו שפות לשדר ובאיזה היקף היא החלטת מועצת התאגיד שהתקבלה בסמוך לעליית 'כאן' לאוויר, ובעקבות המלצות של ועדה שכללה גם את נציגי משרד הקליטה ורשות האוכלוסין", נמסר בתגובה מתאגיד השידור הציבורי. "בפני משרד התקשורת מונחת בקשה של מועצת התאגיד לקבלת תדר נוסף עבור שידורי השפות. במקרה של קבלת תדר כזה, ייתכן ותתאפשר הרחבה של השידורים בשפות השונות".

* * *

להורדת הקובץ (DOC, 813KB)