אתרי החדשות ynet ו"וואלה" יפצו צלם בגין הפרת זכויות היוצרים שלו. לפני למעלה מעשר שנים צילם הצלם יגאל לוי את סא"ל אורן כהן במהלך טקס החלפת מח"טים של חטיבת גולני. בידיעה שפורסמה אז באתר "וואלה" הופיע התצלום של לוי עם הקרדיט "צילום: דובר צה"ל". לפני כשנה וחצי זכה כהן, שבינתיים קודם לדרגת אל"מ, באליפות הכושר הקרבי של צה"ל. בידיעה על זכייתו שפורסמה ב-ynet הופיע התצלום של כהן עם הקרדיט "צילום: אתר עמותת גולני". כמו כן פרסמה גם עמותת ידידי גדס"ר גולני את התצלום שצילם לוי, ובלי כל קרדיט.

לוי הגיש, באמצעות עו"ד דב הירש, תביעה נגד ynet, "וואלה" והעמותה, ודרש פיצוי בסך 30 אלף שקל מ-ynet ומ"וואלה" כל אחת, ופיצוי בסך 20 אלף שקל מהעמותה. "הגורם היחיד שהתרתי לו להשתמש בתמונה הוא אתר האינטרנט של 'מעריב'", הצהיר לוי, "וגם זאת בכפוף למתן קרדיט צילום".

ב-ynet טענו להגנתם, באמצעות עו"ד ירון שלמי, כי נטלו את התצלום מעמותת גדס"ר גולני מתוך מחשבה כי העמותה היא בעלת הזכויות בו. לטענת האתר, לוי לא פנה אליהם לפני הגשת התביעה ולכן היא אינה אלא "ניסיון להתעשר ולא להגן על פגיעה אמיתית בזכות יוצרים או בזכות מוסרית". גם ב"וואלה" טענו להגנתם, באמצעות עו"ד ניר הראל, כי לוי לא פנה אליהם לפני שהגיש את התביעה, ודרשו לדחות את התביעה.

הצדדים הסמיכו את השופט ערפאת טאהא מבית-המשפט המחוזי בנצרת לפסוק ביניהם על דרך הפשרה, וזה קבע כי ynet ו"וואלה" יפצו את לוי ב-6,000 שקל כל אחד, ואילו עמותת ידידי גדס"ר תפצה אותו ב-8,000 שקל.

זו אינה הפעם הראשונה שהצלם לוי זוכה בפיצויים בגין הפרת זכויותיו. לפני כשנתיים וחצי פסק בית-המשפט פיצויים בסך 35 אלף שקל ללוי בעקבות פרסום ללא קרדיט של תצלום שצילם.

60571-05-17