מחקר חדש טוען כי תגובות שליליות בשולי כתבות חדשותיות, המכוונות ישירות נגד הכתב החתום על הכתבה, פוגעות הן במוניטין של הכתב והן במוניטין של כלי התקשורת שפירסם אותה. עם זאת, למרות שמחקרים הראו כי נשים המתבטאות ברשת סופגות תגובות שליליות יותר מגברים, הפגיעה מטוקבקים שליליים אינה גדולה יותר אצל עיתונאיות מאשר אצל עיתונאים.

החוקרים כותבים כי לפי ממצאיהם, כלי תקשורת מקוונים ירוויחו מכך שינהלו פיקוח על התגובות המתפרסמות באתר ויסירו כאלה המכילות תוכן המתקיף באופן אישי את הכתבים. המחקר התפרסם לאחרונה בכתב העת "Information, Communication & Society", ודווח עליו באתר מעבדת המדיה של הארוורד.