במשך שנים סיפק יהודה שרוני, העיתונאי הכלכלי הבכיר ב"מעריב", עיתונות נוחה לנוחי דנקנר, בעבר הטייקון הבולט בישראל ומי שהתחיל אתמול לרצות תקופת מאסר בשל הרצת מניות. כך היה כשדנקנר היה הבעלים בפועל של "מעריב" ו"מעריב" הפך לכלי שרת שלו, וכך היה גם לאחר מכן. כעת מתברר כי שרוני הוא בכלל חברו הקרוב של איל ההון פושט הרגל, או כפי ששרוני עצמו מסייג: "ידיד".

אתמול התראיין שרוני לתוכנית "עושים צהריים" בגלי-צה"ל. המגישה, יעל דן, הציגה את העיתונאי הכלכלי הבכיר כ"חבר הטוב" ו"החבר הקרוב" של דנקנר, הן בתחילת הראיון והן בסופו. במהלך הראיון ציינה פעמים נוספות כי שרוני הוא "חבר" של דנקנר, והפנתה בהקשר זה שאלות לעיתונאי. בתשובה לפניית "העין השביעית" אישרה דן כי שרוני היה מודע לכך שהשיחה עמו היא על תקן חברו של דנקנר, ולא כפרשן כלכלי.

קטעים מהראיון שהעניק יהודה שרוני ליעל דן על חברו הקרוב נוחי דנקנר

בשיחה עם "העין השביעית" מבקש שרוני להבהיר כי אינו חברו הקרוב או הטוב של דנקנר. "אפשר להגיד שאני ידיד שלו", הוא אומר. לדבריו, מערכת היחסים שלו עם דנקנר החלה רק בשנת 2013, אחרי שאיש העסקים מכר את "מעריב", והיא כוללת בעיקר החלפת סמסים. "בחגים, למשל, אני יכול להגיד לך שאני מאחל לו שנה טובה", אומר שרוני. אמנם לאחרונה, לקראת כניסתו של דנקנר לכלא, ביקר שרוני בביתו, אך לדבריו היה זה הביקור הראשון שלו בביתו אי פעם.

לדעתך מכאן והלאה יש מקום לגילוי נאות כשאתה כותב על דנקנר, כדי שהקוראים יידעו על היחסים בינכם?

"אני לא חושב שיש צורך. אני לא חבר שלו, אנחנו לא הולכים לסרטים ביחד. אני ידיד. זה לא מצדיק גילוי. יש הרבה עיתונאים שמפתחים יחסים עם אנשים שהם מסקרים".

למה לא תיקנת את יעל דן, שקראה לך כמה פעמים חברו הקרוב?

"אומרים הרבה דברים בשידור השוטף, לא תמיד אפשר לתקן".

ידיד, חבר או חבר קרוב? כך או כך, מעניין לחזור ולקרוא כעת לאור המידע החדש הזה את הפרשנויות, הידיעות והראיונות עם דנקנר ששרוני פרסם בשנים האחרונות.