קוראי "ישראל היום" שהרימו את העיתון הבוקר לא יכולים היו לפספס את הסקופ הענק שהוגש להם בכותרת הראשית: מתברר ש-50 מתוך 62 ההרוגים בהפגנות ובעימותים האחרונים בגבול רצועת עזה הם לוחמי חמאס. בערך כפול מההערכות האחרונות של צה"ל והשב"כ. יתרה מכך, הפעם לא מדובר בהערכה של גורם ישראלי כלשהו – כי אם דברים שאמר בכיר בארגון חמאס בראיון טלוויזיוני, קבל עם ועדה.

"חמאס מודה: 50 מההרוגים – לוחמים שלנו", נכתב בגדול בשער. כיצד קרה שכל שאר כלי התקשורת בישראל פספסו את החדשות המרעישות הללו, והאם ייתכן שהם מנסים לגונן על ארגון הטרור ששולט ברצועה ביד קשה? התשובה המאכזבת שלילית ופרוזאית. מדובר בדיווח כוזב: הכותרת הראשית של "ישראל היום" מכניסה לפיו של המרואיין דברים שלא אמר.

הכותרת המסולפת של "ישראל היום" מבוססת על ראיון שהעניק אתמול סלאח אל-ברדאוויל, חבר הלשכה המדינית של חמאס, לערוץ הטלוויזיה בלדנא. אל-ברדאוויל התבקש להשיב להאשמות שלפיהן חמאס מרוויח ממותם של העזתים שהתקרבו לגדר, והשיב שזה לא אפשרי משום ש-50 מהחללים (ובערבית: "שאהידים") הם אנשי חמאס. המלה "לוחמים" לא הוזכרה.

ההצהרה דווחה בהרחבה בתקשורת הישראלית. גם הכתב לענייני ערבים של "ישראל היום", דניאל סיריוטי, דיווח אתמול על הראיון באתר העיתון. כמו עמיתיו בשאר כלי התקשורת, גם הוא השתמש במונח "אנשי חמאס". דיווחו נדפס גם בגליון "ישראל היום" שראה אור הבוקר, וגם בו לא נכללה המלה "לוחמים". ובכל זאת, בחינמון בחרו לפרסם כותרת ראשית כוזבת, שאפילו אינה מבוססת על הידיעה שהדפיסו. במקרה, הסילוף הזה מחזק את קמפיין ההסברה הממשלתי שלפיו הירי במתפרעים היה מחויב המציאות.

מ"ישראל היום" לא נמסרה תגובה.