בית-המשפט המחוזי בירושלים דחה את ערעורו של העיתונאי יואב יצחק וחברת עיתונות זהב בע"מ על פסק דין שניתן בתביעה שהגיש נגדם מנהל קול-ישראל לשעבר אריה שקד.

בחודש פברואר האחרון פסק בית-משפט השלום כי יצחק והחברה שמפעילה את אתר News1 יפצו את שקד ב-30 אלף שקל וישלמו לו הוצאות משפט ושכר טרחת עורך-דין בסך 15 אלף שקל, בגין פרסום שהופיע באתר תחת הכותרת "העבריין אריה שקד מנסה לשוב לזירה".

יצחק, באמצעות עו"ד יורם מושקט, ערער על הפסיקה וטען בין היתר כי לא היה מקום לחייבו בגין השימוש במלה "עבריין" בכותרת הכתבה, שכן אף ששקד מעולם לא הורשע בפלילים הוא הודה במשטרה כי ביצע את העבירות שיוחסו לו. שקד, באמצעות עורכי-הדין יגאל חברוני ויפעת דוד, טען בין היתר כי בית-משפט השלום כבר שמע את טענות יצחק לגבי השימוש במלה "עבריין" בכותרת הכתבה ודחה אותן.

השופט כרמי מוסק קיבל את עמדת שקד. "האדם הסביר, שעה שהוא נתקל במלה 'עבריין', בפרט כאשר זו מופיעה בעיתון או באתר אינטרנט שתפקידו להביא מידע אמין לציבור, יסבור כי מדובר במי שהורשע בדין", כתב בפסק הדין. לפי השופט, "היה על המערערים לנקוט במשנה זהירות ולערוך או לכתוב כותרת שונה, שממנה עולה כי אין מדובר במי שהורשע בדין. היה עליהם לכתוב שמדובר במי שנחשד בעבירה כזו או אחרת, או כי מדובר באדם שהמשטרה המליצה להעמידו לדין".

מלבד דחיית הערעור חייב השופט מוסק את יצחק ואת חברת עיתונות זהב בע"מ בתשלום הוצאות בסך 20 אלף שקל.

שתי תביעות אחרות, האחת של יצחק נגד שקד והאחרת של שקד נגד יצחק, עדיין מתנהלות.

49994-03-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 587KB)