הסכסוך המשפטי בין אריה שקד, מנהל קול-ישראל לשעבר, ליואב יצחק, עורך ובעלים של News1, נמשך. אחרי שבית-המשפט חייב את יצחק לפצות את שקד בגין ידיעה שפרסם על אודותיו ובה כינה אותו "עבריין", ואחרי ששקד התראיין ל"קול העין", תוכנית הרדיו של "העין השביעית" וקול-הקמפוס, והתהדר בניצחונו המשפטי, הגיש בחודש שעבר יצחק, באמצעות עו"ד יורם מושקט, תביעה נגד שקד ודרש פיצוי בסך 150 אלף שקל בטענה כי בראיון הוציא שקד את דיבתו, אמר "דברי כזב ודברי בלע" והתכחש למסקנות פסק-הדין.

כעת, לצד כתב הגנה שהגיש שקד בתשובה לתביעה של יצחק, הוגשה גם תביעה חדשה מצדו של שקד נגד יצחק על סך 100 אלף שקל.

בכתב ההגנה של שקד, שהוגש מטעמו לבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו על-ידי עו"ד יגאל חברוני, טוען מנהל קול-ישראל לשעבר כי יצחק "פועל בשליחותם ותחת מסווה של גורמים אחרים ומשמש כלי שרת בידיהם" כדי לפגוע בו וכן בעיתונאים אחרים. לגופה של התביעה טוען שקד כי בראיון שהעניק ל"קול העין" לא ביקש להשפיל או לבזות את יצחק אלא "לחוות דעתו, כבעל דין, בנוגע לפסק הדין שניתן לטובתו".

לדבריו, לו היה יצחק פונה אליו ומעמיד אותו על אי-דיוקים שאמר בראיון, אפשר שהיה מסכים עמו ופועל לתיקונם, אולם לטענתו יצחק מיהר לבית-המשפט בניסיון לא הגון להחזיר לעצמו את הכספים שבהם חויב בתביעה הקודמת.

במקביל הגיש שקד תביעה לבית-משפט השלום בירושלים בעקבות הפרסום של יצחק באתר News1 על פסק-הדין שבו חויב בפיצויים. שקד יוצא נגד העובדה כי בדיווח על פסק-הדין שובצה הפניה לידיעה המקורית, שעמדה בלב התביעה הקודמת, וזאת שוב תחת הכותרת לפיה שקד הוא "עבריין", מונח שבית-המשפט כבר קבע כי הוציא את דיבתו. לדבריו, הידיעה שפורסמה ב-News1 "נועדה, לכאורה לפרש אותו [את פסק-הדין], אך בפועל נועדה לשוב ולפגוע בתובע [שקד]". בנוסף לפיצוי בסך 100 אלף שקל דורש שקד מבית-המשפט להוציא צו שיחייב את יצחק להסיר את הפרסומים הפוגעניים כלפיו ולהתחייב שלא לפרסמם עוד.

במקביל, יש לציין, הגיש יצחק ערעור לבית-המשפט המחוזי על פסק-הדין שבו חויב לפצות את שקד. "בכל הכבוד", טוען יצחק בערעורו, "שגה בית-המשפט, בקובעו כי הביטוי 'העבריין' עלול להיתפס אצל הקורא הסביר משל מדובר בעבריין שהורשע על-ידי בית-המשפט".

52138-02-17
55825-03-17
49994-03-17

כתב ההגנה של שקד

להורדת הקובץ (PDF, 3.01MB)

כתב התביעה של שקד

להורדת הקובץ (PDF, 3.86MB)

הודעת הערעור של יצחק

להורדת הקובץ (PDF, 3.08MB)