לא בכל חודש יוזמת לשכת העיתונות הממשלתית דיון ציבורי בנושא אקטואלי, ועוד כזה שיש לו משמעות פוליטית נפיצה. בחודש שעבר החליטה הלשכה לערוך כינוס בנושא האיזון בין חופש הביטוי לבטחון המדינה; הרקע לדיון היתה השאלה בדבר זכאותם של כתבי אל-ג'זירה לקבל תעודת עיתונאי מטעם הלשכה. באמצע אוגוסט הודיעה הלשכה כי תשלול את התעודה מכתב הרשת הקטארית בישראל, אולם בסוף החודש, לאחר שנערך לו שימוע, הודיעה כי השלילה "מושעית".

לאחר שהתפרסמה תוכנית האירוע, ובעקבות ביקורת שנמתחה על הזמנתו של מנהל משרד הערוץ הקטארי בירושלים, ואליד אל-עומרי, הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את הלשכה לקיים את הדיון ללא נציג אל-ג'זירה. בסופו של דבר הדיון נערך, ובמהלכו נכללו בין היתר דברי ביקורת על ראש הממשלה נתניהו בשל התערבותו בעבודת הלשכה (אחד המבקרים היה עו"ד אלעד מן, יו"ר עמותת "העין השביעית"). מאז הכינוס חלף קרוב לחודש, ונראה כי הלשכה משתדלת להצניעו.

במקור היה אמור להתקיים שידור חי של הדיון באתר לע"מ, אך ביום הדיון התברר כי השידור החי מבוטל. גם אם סיבה טכנית או אחרת מנעה מלשכת העיתונות הממשלתית להעביר את הכינוס המיוחד בשידור חי, אפשר היה לצפות כי תיעוד וידיאו של הכינוס יעלה לחשבון היוטיוב של הלשכה, כפי שהועלו שידורי אירועים דומים בעבר. ואולם, עד היום לא עלה לחשבון היוטיוב של לע"מ תיעוד של האירוע, וככל שהדבר תלוי בלשכה – תיעוד האירוע גם לא צפוי להתפרסם.

זאת ועוד, השבוע שיגרה לשכת העיתונות הממשלתית את הידיעון החודשי שלה, שבראשו הפניה לכתבה באתר לע"מ על החלטת איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל להעניק ללשכת העיתונות הממשלתית ולעומד בראשה, ניצן חן, את פרס האריה השואג לשנת 2017 כאות הוקרה על פועלה הרב למען ההסברה של מדינת ישראל בעולם. הידיעון לא כלל הפניה לכתבה על הדברים שנאמרו בדיון שיזמה הלשכה, משום שכתבה כזו כלל לא פורסמה באתר לע"מ. גם בעמוד הפייסבוק של הלשכה, אגב, לא ניתן כל ביטוי לאירוע שיזמה.

מנהל הלשכה, ניצן חן, מסר בתגובה: "לשכת העיתונות הממשלתית מעלה לעתים תכני וידיאו לפלטפורמות הניו-מדיה השונות שלה, ובמקרה זה לאור העובדה כי הנושא כבר זכה לחשיפה תקשורתית נרחבת, לרבות באתר 'העין השביעית', הסתפקנו הפעם בהפצת תמונות סטילס אשר צולמו על-ידי צלמי לע"מ". אשר להתעלמות של ידיעון לע"מ מהאירוע מסר חן: "הניוזלטר של לע"מ נותן טעימות מפעילות משרדי הממשלה השונים, ואיננו מתמקד אך ורק בפעילות לע"מ".