יוסי כהן, עורך דינה של משפחת נתניהו, טוען כי עורכי-הדין יובל יועז ודורון ברקת הפרו את זכויות היוצרים שלו בכתב תביעה שהגישו נגד לקוחו. בעקבות כתבה שפורסמה היום ב"עין השביעית", טוען כהן כי יועז וברקת העתיקו קטעים שלמים מכתב התביעה שהגיש בשמם של בני הזוג בנימין ושרה נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה, ועשו בהם שימוש בכתב תביעה שהגישו בשם ארגון "מולד" נגד יאיר נתניהו. על דבר מכתבו של כהן צייץ לראשונה כתב "ידיעות אחרונות" איתמר אייכנר בטוויטר.

פרק המבוא בכתב התביעה שהגישו עורכי-הדין יועז וברקת בשם ארגון "מולד" נגד בנו של ראש הממשלה זהה כמעט לחלוטין לפרק המבוא בכתב התביעה שהגיש עו"ד כהן בשמו של ראש הממשלה ורעייתו נגד סרנה. עם זאת, יתר חלקי כתב התביעה אינם דומים לכתב התביעה נגד סרנה. עו"ד אוהד מחרז ממשרדו של כהן שלח בשמו של כהן מכתב לעורכי-הדין יועז וברקת ובו הוא טוען כי "העוולה שביצעתם מזכה את מרשי, נוכח הנסיבות הכה ברורות והוראות הדין הרלבנטיות, בפיצויים מכם בשל הפרת זכויות היוצרים של היצירה הספרותית המוגנת שכתב ועליה עמל ימים ולילות".

במכתב דורש כהן מיועז וברקת ש"בראש ובראשונה" ימחקו את כתב התביעה נגד נתניהו וזאת "עד ליום ראשון הקרוב בשעה 17:00", אחרת תוגש תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים. עו"ד אלעד מן (גילוי נאות: יו"ר עמותת "העין השביעית"), המייצג בעניין זה את עו"ד יובל יועז ועו"ד דורון ברקת, מסר כי "המכתב מטעמו של עו"ד כהן נמסר לנו לפני זמן קצר. עולה ממנו כי טענות עו"ד כהן מופנות כלפי עורכי-הדין בלבד ולא נגד "מולד". אנו בוחנים את הפניה ונשיב בהתאם".

*   *   *

המכתב שנשלח בשם עו"ד יוסי כהן

להורדת הקובץ (PDF, 50KB)